Дата публікації:
26.12.2018Прогноз селищного бюджету на 2020 та 2021 роки (далі ‒ Прогноз) розроблений на основі норм чинного Бюджетного та Податкового кодексів України, побудованих на принципах децентралізації фінансів, поліпшення умов ведення бізнесу та зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування, з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 №546 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2019 – 2021 роки», рекомендацій Міністерства фінансів України щодо складання проектів місцевих бюджетів на середньострокову перспективу, основних показників економічного і соціального розвитку об’єднаної територіальної громади, місцевих цільових програм, проекту селищного бюджету на 2019 рік.
Прогноз визначає основні напрями дій в середньостроковій перспективі, які сприятимуть досягненню довгострокових стратегічних цілей.
Метою середньострокового бюджетного прогнозування є визначення фінансового ресурсу селищного бюджету на середньострокову перспективу, створення дієвого механізму управління бюджетним процесом, встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку об’єднаної територіальної громади та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики .
Основними завданнями Прогнозу є:
– планування реальних надходжень селищного бюджету на основі прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку об’єднаної територіальної громади з урахуванням зміни податкової бази і фактичного рівня відповідних надходжень;
– забезпечення самостійності селищного бюджету, зміцнення його фінансової спроможності, підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами;
– використання фінансових ресурсів таким чином, щоб отримати максимальний економічний ефект і вирішити найбільш нагальні та важливі завдання;
– послідовна та передбачувана бюджетна політика, яка дозволить забезпечити фінансову стабільність;
– прогнозованість та ефективність бюджетних видатків, що спрямоване на підвищення якості місцевих послуг;
– посилення бюджетної дисципліни і встановлення чітких правил гри, яких будуть дотримуватись всі учасники бюджетного процесу;
– активізація підприємницького потенціалу, зниження частки тіньової економіки для підвищення податкоспроможності;
– посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету;
– забезпечення фінансування інвестиційних проектів (програм), що мають термін реалізації більше одного року;
– запровадження дієвих заходів з енергозбереження;
-покращення добробуту та якості життя населення.
Прогноз ґрунтується на принципах збалансованості, обґрунтованості, ефективності та результативності бюджетної системи.
При здійсненні прогнозу селищного бюджету на 2020 – 2021 роки застосовані основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на відповідні роки за сценарієм 1, який використовувався під час розроблення проекту Державного бюджету України на 2019 рік та прогнозу Державного бюджету України на 2020 і 2021 роки:
3.Статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів.
Індикативні прогнозні показники селищного бюджету на 2020 та 2021 роки є основою для складання головними розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності та формування показників проектів селищного бюджету на 2020 рік та 2021 рік.
Можливі ризики невиконання прогнозних показників: при несприятливих зовнішніх факторах на економіку України і, як наслідок, на фінансово-економічну ситуацію регіону, можливе недосягнення запланованих темпів зростання фонду оплати праці, що призведе до невиконання прогнозних показників з податку на доходи фізичних осіб.
Відповідно до прогнозних розрахунків власні доходи загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) селищного бюджету на 2020 рік становлять у сумі 20393,0 тис. грн, що на 1081,0 тис. грн. або на 5,6 відсотка більше, ніж передбачено на 2019 рік, та на 2021 рік – 21413,0 тис. грн, що на 1020,0 тис. грн, або на 5,0 відсотка більше, ніж прогнозується на 2020 рік.
Таблиця 1.
Індикативні прогнозні показники доходів селищного бюджету
на 2020 та 2021 роки
тис. грн | |||
Код | Найменування доходів | 2020 рік | 2021 рік |
Загальний фонд | Загальний фонд | ||
10000000 | Податкові надходження | 20335,4 | 21352,4 |
11000000 | Податки на доходи, податки на прибуток, податки на збільшення ринкової вартості | 12661,7 | 13294,4 |
11010000 | Податок та збір на доходи фізичних осіб | 12661,0 | 13294,3 |
11020000 | Податок на прибуток підприємств | 0,3 | 0,3 |
13000000 | Рентна плата за використання інших природних ресурсів | 306,2 | 321,5 |
13010200 | Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентноє плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленоє в порядку рубок головного користування) | 304,1 | 319,3 |
13030100 | Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення | 2,1 | 2,2 |
14000000 | Внутрішні податки на товари та послуги | 52,6 | 55,2 |
14040000 | Акцизний податок з реалізаціє суб’єктами господарювання роздрібноє торгівлі підакцизних товарів | 52,6 | 55,2 |
18000000 | Місцеві податки | 7315,3 | 7681,1 |
18010000 | Податок на майно | 3825,6 | 4016,9 |
18010300 | Податок на нерухоме майно, відмінне від земельноє ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об’єктів нежитловоє нерухомості | 3,6 | 3,8 |
18010400 | Податок на нерухоме майно, відмінне від земельноє ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об’єктів нежитловоє нерухомості | 44,6 | 46,8 |
18010500 | Земельний податок з юридичних осіб | 80,3 | 84,3 |
18010600 | Орендна плата з юридичних осіб | 3452,1 | 3624,7 |
18010700 | Земельний податок з фізичних осіб | 125,7 | 132,0 |
18010900 | Орендна плата з фізичних осіб | 119,3 | 125,3 |
18050000 | Єдиний податок | 3 489,7 | 3664,2 |
18050300 | Єдиний податок з юридичних осіб | 27,5 | 28,9 |
18050400 | Єдиний податок з фізичних осіб | 633,6 | 665,3 |
18050500 | Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків | 2 828,6 | 2 970,0 |
20000000 | Неподаткові надходження | 57,6 | 60,6 |
22000000 | Адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційного та побічного продажу | 57,6 | 60,6 |
22010000 | Плата за надання адміністративних послуг | 55,0 | 57,8 |
22080400 | Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності | 1,6 | 1,7 |
22090000 | Державне мито | 1,0 | 1,1 |
РАЗОМ | 20393,0 | 21413,0 |
Код | Найменування доходів | 2020 рік | 2021 рік |
Спеціальний фонд | Спеціальний фонд | ||
19010000 | Екологічний податок | 26,0 | 27,5 |
20000000 | Неподаткові надходження | 267,4 | 280,8 |
25000000 | Власні надходження бюджетних установ | 267,4 | 280,8 |
50110000 | Цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчоє влади | 222,5 | 233,7 |
РАЗОМ | 516,0 | 542,0 | |
РАЗОМ доходів | 20909,0 | 21955,0 |
Код | Найменування доходів | 2020 рік | 2021 рік |
Загальний фонд | Загальний фонд | ||
40000000 | Офіційні трансферти | 10150,0 | 10615,0 |
41040000 | Дотації з місцевого бюджету | 1260,3 | 1322,7 |
41030000 | Субвенції з державного бюджету | 8849,8 | 9292,3 |
ВСЬОГО доходів | 31059,0 | 32570,0 |
Таблиця 2
Індикативні прогнозні показники бюджету на 2020-2021 роки за видатками та кредитуванням
|
|||
Код | Найменування коду бюджетної класифікації | Обсяг, тис.грн. | |
2020 рік (прогноз) | 2021 рік (прогноз) | ||
Загальний фонд разом, у т.ч.: | 29825,8 | 31274,9 | |
1. Видатки: | 29825,8 | 31274,9 | |
0100 | Державне управління | 9014,2 | 9464,9 |
1000 | Освіта | 11708,3 | 12293,7 |
2000 | Охорона здоров’я | 921,3 | 967,4 |
3000 | Соціальний захист та соціальне забезпечення | 294,8 | 309,5 |
4000 | Культура і мистецтво | 1467,1 | 1540,5 |
5000 | Фізична культура і спорт | 78,4 | 82,3 |
6000 | Житлово-комунальне господарство | 1077,8 | 1131,7 |
7100 | Сільське, лісове, рибне господарство та мисливство | 364,3 | 382,5 |
7600 | Інші програми та заходи, пов’язані з економічної діяльністю | 29,6 | 31,1 |
8000 | Інша діяльність | 135,6 | 142,4 |
9130 | Дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету | 190,6 | 200,1 |
9410 | Субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров`я за рахунок коштів медичної субвенції | 3033,0 | 3184,7 |
9770 | Інші субвенції з місцевого бюджету | 1510,8 | 1544,1 |
2.Кредитування | 0 | 0 | |
8831 | Надання кредитів | 10,0 | 10,0 |
8832 | Повернення кредитів | -10,0 | -10,0 |
Спеціальний фонд разом, у т. ч.: | 1233,2 | 1295,1 | |
1. Видатки: | 1233,2 | 1295,1 | |
0100 | Державне управління | 3,6 | 3,8 |
1000 | Освіта | 260,4 | 273,4 |
2000 | Охорона здоров’я | 72,9 | 76,5 |
3000 | Соціальний захист та соціальне забезпечення | 3,4 | 3,6 |
6000 | Житлово-комунальне господарство | 464,8 | 488,1 |
7300 | Будівництво та регіональний розвиток | 179,5 | 188,5 |
7600 | Інші програми та заходи, пов’язані з економічної діяльністю | 222,6 | 233,7 |
8000 | Інша діяльність | 26,0 | 27,5 |
Всього (видатки та кредитування) | 31059,0 | 32570,0 |
Ключовим завданням бюджетної політики залишатиметься забезпечення макроекономічної стабільності, стійкості та збалансованості бюджетної системи.
Фінансування бюджетних видатків на період до 2021 року здійснюватиметься в рамках жорсткої економії бюджетних коштів. В цих умовах визначальним стане підвищення ефективності та результативності видатків, що відбуватиметься на основі їх пріоритетності та оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів.
У середньостроковому періоді бюджетна система України функціонуватиме на засадах Податкового і Бюджетного кодексів України в умовах реформи міжбюджетних відносин, побудованих на принципах децентралізації фінансів та зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування, підвищення відповідальності учасників бюджетного процесу.
За видами діяльності головними завданнями бюджетної політики будуть такі.
Органи місцевого самоврядування
Пріоритетними завданнями апарату селищної ради та її виконавчих органів є забезпечення здійснення повноважень, наданих Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами.
У 2020 – 2021 роках планується здійснити такі заходи: організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, виконавчих органів, депутатів, взаємодію і зв’язок з місцевими органами виконавчої влади.
Освіта
Пріоритетом розвитку галузі освіти буде забезпечення доступності високоякісної освіти для всіх громадян об’єднаної громади незалежно від місця їх проживання.
У 2020 та 2021 роках передбачається здійснити такі заходи:
– оптимізація мережі навчальних закладів з урахуванням демографічних і економічних реалій; – розвиток і підтримка системи роботи з обдарованою і талановитою молоддю, різнобічний розвиток індивідуальності дитини, її задатків і здібностей;
– створення належних умов для здобуття високоякісної освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування,
– підвищення престижу та соціального статусу педагогічних працівників, стимулювання активної участі вчителів у становленні і розвитку освіти, популяризації кращих педагогічних здобутків і професійної майстерності;
– упровадження в навчальних закладах сприятливого середовища, спрямованого на збереження здоров’я учнів;
– модернізація матеріально-технічної та методичної бази загальноосвітніх навчальних закладів, підвищення якості освіти.
Основними результатами, яких планується досягти, є:
– збільшення рівня охоплення дітей дошкільною освітою;
– 100-відсоткове охоплення дітей повною загальною середньою освітою;
– підвищення рівня забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів сучасними комп’ютерними комплексами; підключення загальноосвітніх навчальних закладів до мережі Інтернет;
– створення сприятливих умов для якісного харчування учнів;
– приведення інформаційної компетентності учасників навчально-виховного процесу у відповідність із сучасними вимогами;
– підвищення якості надання освітніх послуг здібним та обдарованим учням;
– підвищення соціального статусу педагогічних працівників, які мають високі досягнення у роботі з учнівською молоддю;
– збільшення охоплення дітей об’єднаної громади позашкільною освітою.
Охорона здоров’я
Пріоритетами розвитку галузі будуть забезпечення рівного і справедливого доступу населення до медичних послуг належної якості, запобігання та зниження рівня захворюваності, а також створення сприятливих для здоров’я умов життєдіяльності людини.
У 2020 та 2021 роках передбачається здійснити такі заходи:
– поліпшення здоров’я населення, забезпечення рівного і справедливого доступу всіх членів громади до медичних послуг належної якості;
– підвищення ефективності діяльності закладів охорони здоров’я,
– посилення профілактичної роботи та запровадження її нових форм;
– стимулювання медичних працівників за досягнення у проведеній лікувально-профілактичній роботі;
– покращення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я;
– забезпечення закладів охорони здоров’я громади кваліфікованими працівниками,
подальше впровадження системи заохочення медичних працівників до роботи в закладах охорони здоров’я на території громади.
Основними результатами, яких планується досягти, є:
– підвищення рівня медичного обслуговування населення, розширення можливості щодо його доступності та якості.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
Пріоритетними напрямками у галузі є забезпечення адресного характеру надання соціальної підтримки, підвищення рівня охоплення соціальною підтримкою незаможних верств населення при раціональному використанні бюджетних коштів, подальше реформування сфери надання соціальних послуг та соціального захисту.
У 2020-2021 роках передбачається здійснити такі заходи:
– створення на території об’єднаної громади територіального центру обслуговування одиноких непрацездатних громадян;
– підвищення рівня соціального захисту малозабезпечених верств населення;
– забезпечення захищеності інвалідів, сімей з дітьми, інших незахищених верств населення;
– підвищення ефективність соціальної роботи з сім’ями, молоддю;
– забезпечення права дитини на сімейне виховання, розвиток сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
– надання матеріальної допомоги постраждалим та сім’ям загиблих (померлих) при виконанні службового обов’язку під час проведення антитерористичної операції, а також соціальної підтримки учасникам антитерористичної операції;
Основними результатами, яких планується досягти, є:
-підвищення якості послуг закладів, що надають соціальні послуги особам, що опинилися у складних життєвих обставинах;
-поліпшення матеріального стану незахищених верств населення.
Культура та мистецтво
Пріоритетом розвитку у цій сфері є забезпечення рівності прав та можливостей громадян у створенні, використанні, поширенні культурних цінностей; збереження, примноження культурних надбань; створення умов для творчого розвитку особистості та підвищення культурного рівня громадян.
У 2020 та 2021 роках передбачається здійснити такі заходи:
– забезпечення збереження мережі та покращення матеріально-технічного стану закладів культури;
– розвиток і збереження національних традицій та звичаїв, нематеріальної культурної спадщини;
– проведення ремонтних робіт закладів культури;
– забезпечення та збереження кадрового потенціалу закладів культури Основними результатами, яких планується досягти, є:
– збільшення чисельності населення, охопленого культурно-дозвіллєвою діяльністю, бібліотечним обслуговуванням;
– покращення матеріально-технічної бази закладів культури;
– забезпечення високого рівня проведення фестивалів, конкурсів, свят;
Фізична культура і спорт
Пріоритетами розвитку у цій сфері є залучення широких верств населення до масового спорту, популяризація здорового способу життя.
У 2020 та 2021 роках передбачається здійснити такі заходи:
– підвищення рівня охоплення населення різних вікових і соціальних груп усіма видами фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності;
– збереження і розвиток мережі спортивних споруд,
– удосконалення механізмів морального та матеріального заохочення високих спортивних результатів;
– оновлення спортивної матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів.
Основними результатами, яких планується досягти, є:
– підвищення рівня залучення населення до занять фізичною культурою та масовим спортом, зміцнення здоров’я нації та попередження захворювань.
Комунальне господарство та благоустрій.
Пріоритетними завданнями житлово-комунального господарства є підвищення якості житлово-комунальних послуг для всіх верств населення, розвиток благоустрою в населених пунктах громади.
У 2020‒2021 роках передбачається здійснити такі заходи:
– підтримання в належному стані водогонів та водопроводів;
– сприяння розвитку благоустрою: освітлення доріг, прибудинкових територій, скверів та інших місць з використанням енергозберігаючих світильників; збереження зелених насаджень, їх утримання в задовільному та упорядкованому стані, створення та формування високо декоративних і ефективних в екологічному відношенні насаджень; охорона та благоустрій парків, річок і озер; обслуговування пам’ятних знаків та дощок, благоустрій кладовищ.
– вирішення питання щодо збору та вивезення твердих побутових відходів.
Основними результатами, яких планується досягти, є:
Конкретні показники обсягу доходів та видатків на 2020 ‒ 2021 роки будуть уточнюватись залежно від реальних можливостей бюджету на відповідні роки.
Начальник управління фінансів
та економічного розвитку селищної ради Н.ПОЛУШКІНА
Прогнозні показники на 2020-2021 роки (переглянути/завантажити)