Шалигинська громада

Сумська область, Глухівський район

Звіт про проведену роботу інспектора праці Шалигинської ОТГ станом на 01.09.2018 року

Дата публікації: 17.09.2018


Основним завданням інспектора праці є здійснення контролю за додержанням законодавства про працю підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю фізичних осіб на території Шалигинської ОТГ.

Питання діяльності інспекторів праці, їхні повноваження, права і обов’язки передбачені постановою кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року №295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”». Інспектори селищних рад наділені виключно повноваженнями з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та оформлення трудових відносин. Але головними пріоритетами інспекторів праці є профілактична робота й консультування роботодавців.

Так, протягом квітня-серпня інспектором праці Шалигинської ОТГ проведено 12 відвідувань фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність на території Шалигинської ОТГ з метою інформування про найбільш ефективні способи дотримання законодавства про працю. Це такі як: дотримання рівня мінімальної заробітної праці (з 1 січня 2018 року – 3723 гривень),  норми оплати праці за роботу в надурочний час, у святкові, неробочі та вихідні дні, у нічний час, працівників молодше вісімнадцяти років, при скороченій тривалості їх щоденної роботи, оплата щорічних відпусток, індексація заробітної плати та інше.

Крім того, інспектором праці з метою недопущення порушень трудового законодавства та з метою захисту прав застрахованих осіб що-місячно опрацьовується аналіз звітності платників, який надається Глухівським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України Сумської області на виконання п.п 4 та 5 Заходів щодо координації спільних дій з виявлення фактів використання праці неоформлених працівників, затвердженого Пенсійним фондом України спільно з Державною фіскальною службою та Державною службою України з питань праці.

На виконання Постанови КМУ від 26.04.2017 року №295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”» з метою здійснення органами місцевого самоврядування заходів державного контролю за додержанням законодавства про працю до ГУ статистики у Сумській області, Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області та Глухівського ОУПФУ Сумської області направлено листи про необхідність надання інформації: про наявність заборгованості з виплати заробітної плати, невідповідність кількості працівників работодавця обсягам виробництва, фактів порушень законодавства про працю, виявлені в ході здійснення контрольних повноважень, работодавців, що мають заборгованість зі сплати єдиного внеску, кількість найманих працівників у фізичних осіб-підприємців, що зареєстровані та проводять свою діяльність на території Шалигинської ОТГ. На даний час відповіді опрацьовуються.

З липня поточного року інспектора праці (за згодою) включено до складу районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення Глухівської РДА.