ОБ′ЯВА щодо проведення громадських слухань

Дата публікації: 20.09.2017


22.09.2017  о 09.00  у приміщенні міського будинку культури сел.Шалигине відбудуться громадські  слухання  проектів детальних планів території (більше…)

Про скликання дев’ятої сесії селищної ради сьомого скликання

Дата публікації: 15.09.2017


25 вересня 2017 року о  10 – 00 в приміщенні КЗ Шалигинського міського будинку культури відбудеться  9 сесія селищної  ради 7 скликання

(більше…)

Юридичні роз’яснення з питань спадкування та спадщини

Дата публікації: 13.09.2017


Консультує Міністр юстиції України

(більше…)

Соснівка зустріла спортсменів

Дата публікації: 12.09.2017


Друга субота вересня – це свято фізичної культури та спорту, яке щорічно відзначають в Україні.

(більше…)

Аналіз регуляторного впливу рішення “Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди майна комунальної власності Шалигинської селищної об’єднаної територіальної громади”

Дата публікації: 09.09.2017


І. Визначення проблеми

Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

В зв’язку із створенням Шалигинської об’єднаної територвальної громади,  виникла необхідність прийняття нормативних актів у сфері управління комунальним майном,в тому числі передачі його в оренду, що належить до комунальної власності об’єднаної територіальної громади. Важливість цієї проблеми обумовлена тим, що оренда майна є одним із методів ефективного управління комунальним майном та  джерелом додаткових доходів селищного бюджету. Відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» у разі надходження двох і більше заяв при вивченні попиту на об’єкт оренди орендодавець оголошує конкурс на право оренди.  Відповідно до статті 9 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” органи місцевого самоврядування  затверджують порядок проведення  конкурсу на право оренди майна комунальної власності .

Причини виникнення проблеми:

  • Відсутність нормативного документа щодо умов проведення конкурсу в Шалигинській об’єднаній територіальній громаді

Підтвердження важливості проблеми:

Запровадження  механізму конкурсної процедури передачі в оренду майна комунальної власності об’єднаної територіальної громади  забезпечить прозорість  передачі  комунального майна майна в оренду суб’єктам
господарювання та дасть можливість вибрати найоптимальніший варіант ефективного використання майна, включаючи збільшення надходжень до селищного бюджету.
Показники інсування та масштабу проблеми

Назва показника Одиниця виміру Значення Джерело даних
Площа вільних приміщень кв.м 1961 Дані бухгалтерського обліку

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи) Так Ні
Держава +
Громадяни +
Суб’єкти господарювання +
у тому числі суб’єкти малого підприємництва +

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки відповідно до частини шостої статті 9 Закону України “Про оренду державного  та комунального майна” порядок    проведення  конкурсу  визначається органами місцевого самоврядування – для об’єктів, що перебувають у комунальній власності.
Частиною п’ятою статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об’єктів, що приватизуються та передаються  в оренду..

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Проблема  не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів у у зв’язку з їх відсутністю

ІІ. Цілі державного регулювання

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов’язані з розв’язанням проблеми:

  • Цілями, на досягнення яких спрямований проект даного рішення, є:
    удосконалення механізму конкурсної процедури передачі в оренду майна комунальної власності територіальної громади ;
    • приведення положень регуляторного акта до вимог діючого законодавства України;
  • забезпечення простого та прозорого механізму передачі в оренду майна комунальної власності територіальної громади ;
    • дотримання передбачених законодавством норм та правил.
    Метою державного регулювання є:
    а) затвердження єдиного порядку проведення конкурсу на право оренди майна, що належить до комунальної власності територіальної громади;
    б) здійснення виконавчим комітетом повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності територіальної громади, організація ефективного використання та контролю за надходженням платежів за оренду майна;
    в) сприяння подальшому розвитку інфраструктури шляхом передачі в довгострокову оренду об’єктів комунальної власності з подальшим поліпшенням комунального майна за рахунок коштів орендарів;
    г) підвищення ефективності використання об’єктів нерухомого майна що належить до комунальної власності територіальної громади шляхом передачі в оренду об’єктів на конкурентних засадах;
    д) підтримання та подальший розвиток населеного пункту за рахунок коштів, що надходять від оренди майна, що належить до комунальної власності територіальної громади.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1 Неприйняття запропонованого проекту рішення Шалигинської селищної ради
Альтернатива 2 Прийняти проект рішення Шалигинської селищної ради ” Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди майна комунальної власності Шалигинської селищної  об’єднаної територіальної громади”
Альтернатива 3 відсутня

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 відсутні відсутні
Альтернатива 2 Дасть змогу  у відповідності до чинного законодавства України, затвердити  процедуру проведення конкурсу на право оренди комунального майна, забезпечить прозорість надання об’єктів в оренду та збільшить надходження до селищного бюджету.  Процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів на підготовку регуляторного акту, витрати на публікації в газеті в межах кошторису на утримання органу місцевого самоврядування)
Альтернатива 3 відсутні відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 відсутні відсутні
Альтернатива 2  Можливість  збільшення видатків на соціально-культурний розвиток громади. Відсутні
Альтернатива 3 відсутні відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Альтернатива 1

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 0 0 2 10 12
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 0% 0% 16.67% 83.33% 100,00%

 

Альтернатива 2

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 0 0 2 10 12
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 0% 0% 16.67% 83.33% 100,00%

 

Альтернатива 3

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 0 0 2 10 12
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 0% 0% 16.67% 83.33% 100,00%

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 відсутні відсутні
Альтернатива 2 -забезпечення однакових прав щодо участі в конкурсах на право оренди  майна ;
-створення умов для підприємницької діяльності
відсутні
Альтернатива 3 відсутні відсутні

 

Оцінка сумарних витрат за альтернативами

Сумарні витрати за альтернативами Сума витрат, гривень
Альтернатива 1
Альтернатива 2 5038
Альтернатива 3

 

  1. IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1 1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) не буде забезпечено простого та прозорого механізму передачі в оренду майна комунальної власності  шляхом  проведення конкурсу на право оренди, що є порушенням   частини 6 статті 9 Закону України “Про оренду державного та комунального майна”
Альтернатива 2 4 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде) Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повної мірою, оскільки буде затверджено  порядок   проведення конкурсу на право оренди комунального майна,що дасть змогу на конкурсній основі визначити найбільш ефективного власника та збільшить надходження до селищного бюджету.
Альтернатива 3 1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) Цілі досягнуті не будуть

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 2

Держава:

Дасть змогу  у відповідності до чинного законодавства України, затвердити  процедуру проведення конкурсу на право оренди комунального майна, забезпечить прозорість надання об’єктів в оренду та збільшить надходження до селищного бюджету.

Громадяни:

Можливість  збільшення видатків на соціально-культурний розвиток громади.

Суб’єкти господарювання:

-забезпечення однакових прав щодо участі в конкурсах на право оренди  майна ;
-створення умов для підприємницької діяльності

Держава:2400

Процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів на підготовку регуляторного акту, витрати на публікації в газеті в межах кошторису на утримання органу місцевого самоврядування)

Громадяни:

Відсутні

Суб’єкти господарювання:2638,08

Витрати: Сумарні витрати, грн: 5038,08

Збільшення надходження коштів до селищного бюджету за оренду комунального майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади .
Приведення у відповідність до вимог діючого законодавства порядку проведення конкурсу,забезпечення конкурентності при передачі майна.
Альтернатива 3

Держава:

відсутні

Громадяни:

відсутні

Суб’єкти господарювання:

відсутні

Держава:

відсутні

Громадяни:

відсутні

Суб’єкти господарювання:

Витрати: відсутні

Сумарні витрати, грн:

Альтернатива 1

Держава:

відсутні

Громадяни:

відсутні

Суб’єкти господарювання:

відсутні

Держава:

відсутні

Громадяни:

відсутні

Суб’єкти господарювання:

Витрати: відсутні

Сумарні витрати, грн:

Відсутній механізм передачі майна в оренду при наяності двох і більше пропозицій.

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 2 Приведення діяльності з надання в оренду майна до вимог чинних нормативних документів Зміни в законодавстві
Альтернатива 3
Альтернатива 1 Порушення діючого законодавства Зміни в діючому законодавстві

 

  1. V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

  • прийняття запропонованого проекту рішення;
  • інформування громадськості громади про вимоги регуляторного акта, шляхом розміщення його на офіційному сайті Шалигинської громади;

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

  • відстеження динаміки зростання надходжень за надане в оренду нерухоме майно, що належить до комунальної власності;
  • відстеження змін в чинному законодавстві;
  • відстеження кількості площі переданої в оренду.

 

  1. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва здійснено згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Запропонований термін дії акта:

безстроково

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

Термін дії запропонованого регуляторного акта є необмеженим з моменту набрання його чинності, із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Досягнення цілі державного регулювання, задля якого пропонується акт, може бути охарактеризовано наступними кількісними та якісними показниками, значення яких має змінитися за вимірюваний період:

Назва показника Одиниця виміру Зараз 6 місяців 1 рік 3 роки
1 Розмір надходжень до державного бюджету, пов`язаних з дією акта грн. 0 0 0
2 Розмір надходжень до місцевих бюджетів, пов`язаних з дією акта грн. 4000 8000 24000
3 Розмір надходжень до цільового фонду, пов`язаних з дією акта грн. 0 0 0
4 Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта од. 12 12 12
5 Розмір коштів, що витрачатимуться суб`єктами господарювання та/або фізичними особами, пов`язаними з виконанням вимог акта грн. 230,40

460,80

 

2638,08
6 Час, що витрачатиметься суб`єктами господарювання та/або фізичними особами, пов`язаними з виконанням вимог акта год. 12 24 60
7 Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта % 100 100 100
8 Площа вільних приміщень Кв.м 1961 812 812 400

 

  1. IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Строки проведення базового відстеження результативності дії регуляторного акта:

Через шість місяців після набрання чинності

Строки проведення повторного відстеження результативності дії регуляторного акта:

Через рік після набрання чинності

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статиcтичні

Цільові групи осіб, що обиратимуться для участі у відповідному опитуванні:

Наукові установи, що залучатимуться для проведення відстеження:

 

 

 

 

 

 

Згідно з Додатком 4

до Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акта

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 13 вересня 2017 р. по 15 вересня  2017 р.

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
       

 

 

2.

 

 

 

3

Нарада з в.о. старост сіл, що увійшли до ОТГ

 

 

засідання постійної комісії з питань  комунальної власності, житлово–комунального господарства, земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища 15.09.2017р..

 

 

Телефонні розмови з потенційними орендарями

5

 

 

5

 

 

 

 

2

Запропоновано опрацювати умови  проведення конкурсу,пропозиції до складу конкурсної комісії

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 12(одиниць), у тому числі малого підприємництва 2 (одиниць) та мікропідприємництва 10(одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив  100(відсотків)

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік)

Витрати за

п’ять років

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) 0 0 0
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування 0 0 0
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) 0 0 0
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) 0 0 0
5 Інші процедури (уточнити) X X X
6 Разом, гривень 0 X 0
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 12
8 Сумарно, гривень 0 X 0
Оцінка вартості адміністративних процедур субєктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання 19,20 22,68

 

109,42

10 Процедури організації виконання вимог регулювання 19,2 22,68 109,92
11 Процедури офіційного звітування
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок 0 0 0
13 Інші процедури (уточнити) X X X
не передбачено 0 X 0
14 Разом, гривень 38,4 X 219,84
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 12
16 Сумарно, гривень 460,8 X 2638,01

 

БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва

Розрахунок витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:

Міські (міста районного значення), сільські, селищні ради

Процедура регулювання суб’єктів малого і мікропідприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання) Планові витрати часу на процедуру Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання 1 40,0 1 12 480
Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі камеральні 0 0 0 0 0
Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі виїзні 0 0 0 0 0
Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання 0 0 0 0 0
Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання 0 0 0 0 0
Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання 0 0 0 0 0
Підготовка звітності за результатами регулювання 0 0 0 0 0
Разом за рік Х Х Х Х 480
Сумарно за п’ять років Х Х Х Х 2400

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Показник Перший рік регулювання (стартовий), гривень За п’ять років, гривень
1 Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 0 0
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 460,80 2638,08
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання 460,80 2638,08
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 480 2400
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 940,80 5038,08

 

  1. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Процедура, що потребує корегування Корегуючий механізм
не передбачено не передбачено

 

Показник Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п’ять років, гривень
Заплановане регулювання 460,8 2638,08
За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва не передбачено не передбачено
Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва 0 0

 

Начальник управління фінансів та

економічного розвитку

Шалигинської селищної ради                                                                                   Н.М.Полушкіна

 

 

 

 

 

День села у с. Сваркове

Дата публікації: 08.09.2017


Давня традиція у с. Сваркове на свято Успіння Пресвятої Богородиці відзначати День села. (більше…)

Екскурсії громадою

Дата публікації: 07.09.2017


У  цьому  році  громадою  було  придбано  новенького  автобуса та  запропоновано  відділом  культури  ряд  екскурсій  за  межами  Глухівського  району .

(більше…)

Юридичні роз’яснення з питань субсидії

Дата публікації: 06.09.2017


Консультує Міністр юстиції України.

(більше…)

Серпнева конференція педагогічних працівників Шалигинської ОТГ.

Дата публікації: 05.09.2017


30 серпня 2017року в селищі Шалигине у будинку культури о 9-й годині, відбулась серпнева конференція педагогічних працівників. (більше…)

Загальногромадський захід з нагоди Дня прапора України

Дата публікації: 30.08.2017


 

 У Шалигинській громаді  23  серпня  в  селі  Соснівка  відбувся  загальногромадський  захід з  нагоди  Дня  прапора  України, 26-ї  річниці  Незалежності  України  та  Дня  села  Соснівка.

(більше…)