ПРОГРАМА ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ШАЛИГИНСЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2018 РІК

Дата публікації: 20.12.2017


 

Шалигинська селищна рада

Глухівського району Сумської області

 

 

 

ПРОГРАМА

ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ШАЛИГИНСЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

НА 2018 РІК

 

 

 

смт Шалигине – 2017

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП… 3

І. Соціально-економічний розвиток Шалигинської об’єднаної територіальної громади у 2017 році …   3

ІІ. Цілі та завдання Програми на 2018 рік……….5

ІІІ. Пріоритети економічного і соціального розвитку у 2018 році.

  1. Розвиток реального сектору економіки та інфраструктури.

1.1. Інвестиційна діяльність………………………………………………….6

 

1.2. Житлово-комунальне господарство, житлова політика та благоустрій ОТГ…. 7

1.3. Енергозабезпечення та енергозбереження……………………………. 8

1.4. Підвищення рівня підприємницької активності, розвиток малого та середнього бізнесу……8

  1. Соціальний розвиток.

2.1. Зайнятість населення та розвиток ринку праці…………………… . 9

2.2. Підвищення рівня доходів населення………………………………….   9

2.3. Соціальне забезпечення………………………………………………….  10

2.4. Охорона здоров’я…………………………………………………………  11

2.5. Освіта……………………………………………………………………..  12

2.6.  Підтримка сім’ї, дітей та молоді……………………………………   14

2.7. Здоровий спосіб життя, розвиток фізичної культури і спорту.….   15

2.8. Культура…………………………………………………………………  15

2.9. Формування громадянського суспільства та інформаційний простір.16

3. Природокористування та безпека життєдіяльності

3.1. Охорона навколишнього середовища та техногенна безпека та цивільний захист….17

3.2. Охорона праці……………………………………………………………….18

  1. IV. Контроль за виконанням Програми………………………………………18

 

 

Вступ

Програма економічного і соціального розвитку Шалигинської об’єднаної громади на 2018 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до  Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного та соціального розвитку України», постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 30.10.2017 № 622-ОД « Про організацію розроблення проекту Програми економічного і соціального розвитку Сумської області на 2018 рік

Програма враховує положення Стратегії регіонального розвитку Сумської області на період до 2020 року.

При розробці Програми було зібрано та опрацьовано інформацію виконавчих органів, селищної ради, суб’єктів господарювання. Також при формуванні проекту Програми економічного і соціального розвитку Шалигинської об’єднаної громади на  2018 рік враховувались основні завдання десяти середньострокових цільових (комплексних) програм,  Прогноз економічного і соціального розвитку України на 2018-2020 роки, схвалений Постановою КМУ від 31 травня 2017 року №411, основні пріоритети розвитку громади, конкретні завдання щодо підвищення ефективності використання наявного природного, виробничого і трудового потенціалів.

Термін реалізації програми – 2018 рік.

Напрями та завдання програми конкретизуються в додатках до неї: «Заходи щодо реалізації Програми економічного і соціального розвитку на 2018 рік», «Перелік  цільових програм, фінансування яких у 2018 році здійснюватиметься за рахунок коштів селищного бюджету», «Показники зайнятості населення».

Виконання Програми повинно забезпечити активізацію економічної діяльності, сприяти підвищенню рівня життя населення шляхом використання внутрішніх та зовнішніх можливостей регіону, належної взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

І. Соціально-економічний розвиток Шалигинської об’єднаної громади у 2017 році

Діяльність селищної ради у 2017 році була направлена на запровадження принципів прозорості та відкритості в управлінні, посилення позитивних тенденцій в усіх сферах, здійснення модернізації інфраструктури та запровадження заходів з енергозбереження, проведення комплексу заходів підтримки малозахищених верств населення.

За 11 місяців до селищного бюджету зараховано 12284,8 тис. грн. власних надходжень, що на 757,4 тис. грн. більше затвердженого плану та на 3061,3 тис. грн. або на 33,2% більше ніж за 2016р. у співставних умовах. В порівнянні з обсягом доходів, які отримали сільські та селищна рада в 2016 році зростання склало 7883,8 тис. грн. або в 2,8 рази більше.

Із загальної суми надходжень 7362,4 тис. грн. питома вага у загальній сумі складає  60%- ПДФО (зростання з 2016 роком – 44,3%) , 2386,7 тис. грн, або 19,4 – плата за землю, 2099 тис. грн. або 17% – єдиний податок .

Протягом року, починаючи з серпня , відбулось перевиконання власних доходів більше ніж на 5%. Всього на видатки поточного року додатково спрямовано 1768,9 тис. грн.

Найбільшу частку у видатковій частині займає заробітна плата з нарахуваннями. На їх виплату спрямовано 12471,9 тис. грн. або 49,1 всіх видатків.

У ОТГ  створюються необхідні умови для розвитку системи освіти. Мережа  приведена у відповідність до освітніх потреб громадян, здійснено моніторинг наповнюваності закладів освіти, проведено курси підвищення кваліфікації та атестаційну кампанію для педагогічних працівників  організовано регулярне безкоштовне підвезення учнів, які проживають за межею пішохідної доступності, до місць навчання й додому, модернізовано існуючу матеріально-технічну базу закладів освіти. Закрито Ходинський НВК, де навчалося 18 учнів та 4 дитини дошкільного віку. Діти підвозяться до Шалигинської школи та дитячого садка. Відкрито групу подовженого дня. Проведено поточні ремонти всіх освітніх закладів громади, кошти  батьків на ремонти цього року не залучались.  В Соснівському НВК  замінили котел на більш сучасний та енергоефективний, придбали крейдово-магнітні дошки для класних кімнат.

Для проведення спортивно-масових заходів придбано спортивну форму та спортивний інвентар.

По культурі на базі сільських бібліотек створено Публічну бібліотеку, бібліотечний фонд переданий, приведений в порядок . По закладам культури завершується реконструкція Соснівського сільського будинку культури за рахунок субвенції на розвиток ОТГ, за рахунок субвенції на розвиток окремих територій проводиться капітальний ремонт Стариківського будинку культури.

З 1 жовтня утворено КЗ «Амбулаторія загальної практики сімейної медицини» з метою укріплення матеріально – технічної бази. В комунальний заклад увійшли два ФАПи  три ФП та амбулаторія.

Районний територіальний центр здійснює обслуговування одиноких громадян, районний Центр соціальних служб для дітей, сімей та молоді проводить супровід молодих сімей, дітей. Також через УСЗН Глухівської РДА здійснюється оплата компенсаційних послуг, пільг зв’язку, надання субсидій.

Районному бюджету для надання соціальних послуг жителям громади за 11 місяців направлено 904,3 тис. грн. громади.

За 11 місяців на благоустрій  витрачено 858,8 тис. грн. Видалені аварійні дерева  на кладовищах та  на вулицях.  Замінена  огорожа  кладовища в селі Катеринівка та селищі Шалигине, прибрано сміття  з центру селища, відремонтовано каналізацію в селі Соснівка, полагоджено пішохідні переходи через річки – два в смт Шалигине та один в с. Ходине.  Придбано 11 зупинок, 8 з них вже встановлено. Всі бюджетні установи забезпечені бензопилами, придбані бензопили та мотокоси для проведення робіт з благоустрою.

Особливу увагу приділено  розвитку комунального підприємства. Придбано екскаватор – навантажувач, трактор МТЗ-82, причіп, агрегат для перевезення води, відвал, ротарну косарку, автомобіль Газель Дует. Придбана техніка дозволить  надавати послуги населення з косіння сіна, обробки городів, транспортні послуги. Автобусом, який придбаний цього року, забезпечується перевезення людей в межах громади та до міста.

З початку 2017 року отримали статус безробітного 85 осіб, за направленнями служби зайнятості працевлаштовано 2 осіб. На нові робочі місця з компенсацією роботодавцю витрат по сплаті єдиного внеску за січень – листопад 2017 року працевлаштовано 2 осіб.

Професійними навчанням, перенавчання протягом 11 місяців поточного року охоплено 30 осіб.

До участі у роботах тимчасового характеру станом на 01.12.2017 року було залучено 73 осіб.

У виконавчих органах селищної ради вживаються заходи щодо зростання професіоналізму, відкритості, інституційної спроможності служби в органах місцевого самоврядування, підвищення її авторитету шляхом запровадження європейських стандартів надання адміністративних послуг, розповсюдження досвіду роботи кращих посадовців.

Разом з цим на заваді позитивних зрушень є система проблем в економіці та життєдіяльності ОТГ, над вирішенням яких треба працювати:

– недостатній рівень розбудови інфраструктури;

– кваліфікаційний дисбаланс між попитом на робочу силу та її пропозицію;

– обмеження можливості створення нових робочих місць на підприємствах внаслідок нестабільної  державної податкової політики та дефіциту фінансових ресурсів;

– забезпеченість лікарні відповідно до табелю оснащення медичним обладнанням та виробами медичного призначення складає лише 56,5%.

– відсутність державної підтримки фінансування мостово-дорожнього господарства. як наслідок, не дотримуються міжремонтні терміни експлуатації доріг, що прискорює їх руйнування, , знижує рівень безпеки руху та швидкісного режиму на дорогах;

– потребує продовження  оновлення та зміцнення матеріально-технічна база закладів дошкільної, повної загальної середньої освіти.

Зазначені проблеми негативно впливають на розвиток основних галузей

економіки ОТГ, створення робочих місць, забезпечення належного рівня

життя населення та потребують вирішення у 2018 році.

ІІ. Цілі та завдання Програми на 2018 рік.

Цілями та завданнями  економічного і соціального розвитку Шалигинської об’єднаної громади  у  2018 році є:

– створення комфортних умов для проживання громадян в населених пунктах на території громади;

– створення нових виробничих потужностей, що стимулюватиме зростання виробництва в усіх галузях економіки ОТГ;

– поліпшення бізнес – клімату, створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього підприємництва, в т.ч. місцевих товаровиробників;

– підвищення інвестиційної привабливості ОТГ;

– підвищення ефективності управління енергетичними ресурсами;

– покращення стану об’єктів житлово-комунального господарства;

– створення умов для поліпшення функціонування установ охорони здоров`я, освіти, культури та інших установ соціально-культурної сфери;

– покращення стану навколишнього природного середовища та забезпечення екологічно збалансованого використання природних ресурсів;

– забезпечення населення, підприємств, організацій якісними комунальними послугами;

– зміцнення бюджетної та фінансової дисципліни, забезпечення наповнюваності бюджетів усіх рівнів, залучення додаткових надходжень до селищного бюджету та раціонального використання бюджетних коштів;

– підвищення рівня відкритості органів місцевого самоврядування.

З метою досягнення поставлених цілей і завдань робота всіх галузей буде формуватися та реалізовуватися таким чином, щоб забезпечити необхідні умови для підвищення самодостатності економічного і соціального розвитку ОТГ у 2018 році.

ІІІ Пріоритети економічного і соціального розвитку у 2018 році.1. Розвиток реального сектору економіки та інфраструктури

1.1. Інвестиційна діяльність.

Виконавчими органами селищної ради постійно проводиться робота щодо створення сприятливих умов для інвестиційної привабливості ОТГ.  Регіональною комісією по відбору проектів для фінансування за рахунок  коштів Державного фонду регіонального розвитку відібрано та затверджено  Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України інвестиційні проекти на загальну суму      2590,521 тис.грн., які успішно  освоєні.

В 2017 році  для участі в конкурсі на 2018 рік  виготовлена проектно-кошторисна документація та проведена експертиза наступних проектів :

  • Реконструкція Сварківського навчально – виховного комплексу, загальноосвітньої школи I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад «Пізнайко» за адресою: Сумська область Глухівський район

с. Сваркове вул. Миколаївська, 7.

  • Капітальний ремонт навчально-виховного комплексу в с. Соснівка Глухівського району Сумської області. Утеплення фасадів, заміна вікон(1 черга заміна вікон)
  • Реконструкція Соснівського навчально- виховного комплексу, загальноосвітньої школи I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад «Теремок» за адресою: Сумська область Глухівський район     с. Соснівка вул..Миру, 70.
  • Реконструкція комунального дошкільного навчального закладу «Горобинка»(центр розвитку дитини) Шалигинської селищної ради Глухівського району Сумської області за адресою: Сумська область Глухівський район смт Шалигине вул. Ковйонська, 154.
  • Реконструкція спортивного майданчику Комунального закладу Шалигинської селищної ради «Шалигинська загальноосвітньої школи I-III ступенів » за адресою : Сумська область Глухівський район смт Шалигине вул. Шкільна, .2

Проведена експертна оцінка трьох об’єктів (Сварківський НВК, ДНЗ «Горобинка», Соснівський НВК)

За рахунок субвенції з державного бюджету на розвиток інфраструктури ОТГ виготовлені генеральні плани всіх населених пунктів громади, що   регулює містобудівну діяльність в населених пунктах, визначає умови безпеки мешкання населення, забезпечення необхідних санітарно-гігієнічних і екологічних вимог, раціональне визначення меж землекористувань, зон житлової, суспільної, промислової забудови, територій, що особливо охороняються, зон різної містобудівної цінності, розміщення місць прикладення праці, розвиток інженерно-транспортної інфраструктури, впорядкування територій, збереження історико-культурної спадщини .

З метою забезпечення у 2018 році створення сприятливих умов для залучення інвестицій, створення нових робочих місць  та покращення добробуту мешканців ОТГ визначено наступні завдання:

формування  інвестиційних пропозицій (інвестиційних проектів, вільних земельних ділянок, вільних виробничих площ);

розбудова інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури ОТГ;

поширення інформації про інвестиційний потенціал ОТГ та адміністративний супровід інвестиційних проектів;

Реалізація цих завдань дозволить залучити у 2018 році в економіку ОТГ додаткові  інвестиції.

1.2. Житлово-комунальне господарство, житлова політика та благоустрій ОТГ.

З метою забезпечення всіх категорій споживачів якісними житлово-комунальними послугами в ОТГ здійснювались заходи щодо реформування та розвитку галузі.

Комунальним підприємством «Турбота» виконуються відповідні заходи, спрямовані на поліпшення якості питної води, ведеться посилений нагляд за санітарно – технічним станом водопровідних, постійно проводиться технічне обслуговування водорозбірних колонок та запірної арматури;

За рахунок державного фонду регіонального розвитку проведено реконструкцію 3,5 км водопровідних мереж на загальну суму 1184,138 тис. грн.

Протягом 2017 року з мешканцями багатоповерхових будинків  проводилась роз’яснювальна робота щодо створення ОСББ у рамках дії  Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку»..

З метою покращення умов проживання жителів ОТГ  та розвитку дорожньо-вуличної мережі до обласної комісії по відбору проектів  для фінансування за кошти державного фонду доріг.

Головними завданнями на 2018 рік є:

– виконати ремонтні роботи на дорогах  комунальної власності ОТГ;

– відремонтувати каналізацію в селищі Шалигине;

–  опрацювати питання  поводження з відходами на території селищної ради;

– створювати належні умови для відпочинку мешканців ОТГ шляхом ремонту та якісного поточного утримання скверів, парків.

Виконання запланованих заходів дозволить забезпечити підвищення надійності функціонування житлово-комунального господарства ОТГ, поліпшення якості житлово-комунальних послуг, покращення технічного стану комунальних об’єктів та покращення умов проживання мешканців ОТГ.

1.3. Енергозабезпечення та енергозбереження.

Сучасні умови вимагають упровадження політики раціонального енергоспоживання у всіх сферах життя.

Одним із головних напрямків енергетичної політики ОТГ є підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів, зменшення  втрат тепла шляхом запровадження  утеплення, заміни вікон в бюджетних установах  громади.

Впровадження заходів енергозбереження та енергоефективності в умовах ОТГ в 2018 році дозволить спрямувати зусилля на вирішення таких основних проблем:

-забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів в бюджетній сфері ОТГ та житлово-комунальному господарстві,

– скорочення бюджетних витрат на використання енергоресурсів.

 1.4 Підвищення рівня підприємницької активності, розвиток малого та середнього бізнесу.Станом на 01.12.2017 в громаді зареєстровано 7 малих підприємств та 57 фізичних осіб-підприємців (станом на 01.12.2016 -53)..У 2017 році спостерігається позитивна динаміка реєстрації нових підприємців, за 11 місяців 2017 року зареєструвалось 6 фізичних осіб-підприємців, припинило діяльність 2 фізичних особи-підприємця. Як і раніше, більшість підприємців (89%) надають перевагу торговельному бізнесу, послуги надають понад 9 % від загальної кількості, і тільки 2 % вирішили займатись виробництвом. За 11 місяців 2017 року підприємці ОТГ сплатили 351,7тис.грн. єдиного податку, частка надходжень до селищного бюджету складає 2,9%

Проблемними питаннями, які сповільнюють розвиток підприємництва, залишаються:

– нестабільність державної податкової політики;

– дефіцит власних фінансових ресурсів у суб’єктів підприємництва та висока вартість кредитів, що надаються фінансово-кредитними установами;

– недостатній рівень професійної підготовки суб’єктів підприємницької діяльності.

Вирішення проблем, що стримують розвиток малого і середнього підприємництва, у 2017 році здійснюватиметься шляхом реалізації комплексу завдань передбачених Програмою розвитку малого і середнього підприємництва на 2017-2018 роки .

2. Соціальний розвиток.

2.1.Зайнятість населення та розвиток ринку праці.

Чисельність незайнятих громадян, які перебували на обліку в Глухівському міськрайцентрі зайнятості протягом 11 місяців 2017 року склала 85 осіб.

З початку року за направленнями служби зайнятості працевлаштовано 2 особи.

На нові робочі місця з компенсацією роботодавцю витрат по сплаті єдиного внеску за січень – листопад 2017 року працевлаштовано 2 осіб.

Професійними навчанням, перенавчання протягом 11 місяців поточного року охоплено 30 осіб.

До участі у роботах тимчасового характеру станом на 01.12.2017 року було залучено 73 особи.

Залишається ряд проблемних питань:

– кваліфікаційний дисбаланс між попитом на робочу силу та її пропозицію;

– обмеження можливості створення нових робочих місць на підприємствах внаслідок нестабільної  державної податкової політики та дефіциту фінансових ресурсів.

Для забезпечення у 2018 році створення в усіх сферах економічної діяльності нових робочих місць, залучення незайнятого населення працездатного віку, у тому числі громадян з обмеженими фізичними можливостями, до економічно активної діяльності визначені наступні завдання:

– забезпечення збереження ефективно функціонуючих і створення нових робочих місць з належними умовами та гідною оплатою праці;

– стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць, у першу чергу для працевлаштування неконкурентоспроможних громадян;

– підтримка підприємницької ініціативи безробітних шляхом надання одноразової допомоги по безробіттю для започаткування власної справи.

Реалізація цих завдань дозволить забезпечити

– працевлаштування за сприянням служби зайнятості не менше 4 незайнятих громадян;

– охоплення професійним навчанням, перенавчанням та підвищенням кваліфікації 30 осіб.

– залучити до участі у громадських та тимчасових роботах  – 52 .

2.2. Підвищення рівня доходів населення.

На постійному контролі знаходиться питання своєчасної виплати заробітної плати на підприємствах, організаціях та установах ОТГ. По бюджетним установам, що фінансуються з селищного бюджету заробітна плата  виплачувалась своєчасно у встановлені колективними договорами терміни.  Відповідно до законодавства, працівники, посадовий оклад яких менше мінімальної заробітної плати отримували доплату до її рівня.

Головні цілі на 2018 рік:

– підвищення реальних доходів населення, зростання мінімальних державних гарантій в оплаті праці, – здійснення моніторингу за додержанням на підприємствах, в установах і організаціях ОТГ, а також суб’єктами підприємницької діяльності законодавства про оплату праці та зобов’язань за колективними договорами;

– проведення щотижневого моніторингу погашення заборгованості із виплати заробітної плати, та недопущення заборгованості  на економічно активних підприємствах.

Очікуваний результат: поліпшення якості життя працюючого населення, забезпечення реалізації прав і гарантій з оплати праці працівників, збільшення розміру середньомісячної заробітної плати працівників, відсутність заборгованості з виплати заробітної плати на діючих підприємствах ОТГ . 

2.3.Соціальне забезпечення.

Діяльність селищної ради у сфері соціального захисту населення направлена на підтримку малозабезпечених сімей, які опинились в складному матеріальному становищі. За рахунок селищного бюджету в 2017 році фінансувалась програма  соціального захисту окремих категорій населення.

№ з/п Види грошової допомоги з селищного бюджету 11 місяців 2017 року
1. Відшкодування витрат інвалідам, які проходять гемодіаліз 1,0
2. Матеріальну допомогу  на поховання осіб, не застрахованих в системі соціального страхування 3,5
3. Матеріальну допомогу особам, що опинились у складних життєвих обставинах 19,0
4. Матеріальна допомога в разі стихійного лиха, непередбачених ситуацій 46,0
Разом 31,5

Управлінням соціального захисту населення Глухівської РДА здійснюються повноваження в частині реалізації державних  програми з надання усіх видів соціальної допомоги.  Мешканцям  об’єднаної громади надано підтримку :

№ з/п Види допомоги 11місяців 2017 року
тис.грн.1. Допомога сім’ям з дітьми 2043,5
2. Допомога на дітей, що перебувають під опікою 341,5
2. Допомога інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам 550,9
3. Допомога малозабезпеченим сім’ям 1041,0
4. Допомога по догляду за психічнохворими 241,6

Комунальним закладом Глухівської районної ради «Територіальний центр обслуговування одиноких громадян здійснюється обслуговування  89 осіб,їх обслуговують  11  соціальних працівників.. За 11 місяців 2017 року  Глухівському районному бюджету  сплачено за надання цих послуг 623,8 тис.грн.

Забезпечено технічними засобами реабілітації 6 інвалідів.

На обліку в управлінні соціального захисту населення перебуває 25 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Вони отримують різні види соціальної допомоги, що передбачені законодавством. Всього по чорнобильським виплатам профінансовано у 2017 році – 48,0 тис.грн.

Головна мета на 2018 рік:

– підвищення ефективності використання бюджетних коштів на потреби соціального захисту населення, поліпшення якості соціальних послуг:

– посилення соціального захисту незахищених верств населення;

-надання необхідних соціальних послуг потребуючим верствам населення.         Очікуваний результат:

– реалізація державних соціальних гарантій, посилення соціального захисту вразливих верств населення.

2.4.Охорона здоров’я.

З метою на наближення медичної допомоги до населення, а також на підвищення її якості та ефективності в 2017 році створено комунальний заклад Амбулаторія загальної практики сімейної медицини. Крім того, медичне обслуговування населення громади надає Глухівський районний Центр первинної медико-санітарної допомоги, а   медичну допомогу  вторинного рівня надає Глухівська центральна районна лікарня.

За рахунок коштів ДФРР проведено реконструкцію ФАПу в с. Сваркове на загальну суму 836,383 тис. грн., придбано  спеціалізований автомобіль невідкладної медичної допомоги АС-G-322141-ШТД за рахунок державних коштів вартістю 570 тис. грн.

Всього протягом  2017 року на фінансування галузі охорони здоров’я  спрямовано  4331,40 тис. грн., в тому числі   1564,00 тис. грн. Глухівському районному ЦПСМД. В ЦРЛ  за 11 місяців 2017 року проліковано  436   мешканців в стаціонарному відділенні , 8502-відвідувань лікарів –вузьких спеціалістів,  один мешканець проходить процедуру гемодіалізу. Всього  для надання медичних послуг Глухівській ЦРЛ перераховано   2292,00 тис. грн.

Але в той же час, станом на 01.10.2017 року забезпеченість закладу відповідно до табелю оснащення медичним обладнанням та виробами медичного призначення складає лише 56,5%

З метою забезпечення населення об’єднаної територіальної громади якісною та доступною медичною допомогою визначено основні завдання на 2018 рік:

–   підвищення ефективності роботи галузі шляхом її модернізації;

–  зміцнення матеріально-технічної бази амбулаторії  та  інших медичних закладів, доукомплектування їх сучасним медичним обладнанням  та санітарним транспортом згідно табелю оснащення;

– удосконалення кадрової політики: опрацювання питання направлення молодих фахівців на роботу в медичні заклади громади; забезпечення молодих спеціалістів медичної галузі житлом; плата навчання студентів медичних інститутів з подальшим працевлаштуванням в АЗПСМ громади.

2.5.Освіта.

У 2017 році мережу дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів ОТГ приведено у відповідність до освітніх потреб громадян ОТГ, здійснено моніторинг наповнюваності закладів освіти, проведено курси підвищення кваліфікації та атестаційну кампанію для педагогічних працівників ОТГ, організовано регулярне безкоштовне підвезення учнів, які проживають за межею пішохідної доступності, до місць навчання й додому, модернізовано існуючу матеріально-технічну базу закладів освіти.

Освітні послуги на території Шалигинської селищної ради надають:

одна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, два навчально-виховних комплекси, один дошкільний заклад. У новому навчальному році  в школах, які є в мережі громади,  навчається 221 учень, при проектній потужності 1000 місць. Рівень завантаженості начальних закладів 22 %.

У перших класах, які працюють в 3 навчальних закладах, на даний момент здобувають освіту 28 дітей.

В 10 класі навчається 6 учнів, які охоплені індивідуально – груповою формою навчання. Із них одна дитина відповідно до рішення обласної ПМПК.

У двох навчальних закладах працюють групи подовженого дня загальною кількістю – 51 учень.

Освітній процес в загальноосвітніх навчальних закладах забезпечують 60 педагогічних працівників, з них 10 – початкових класів, (7 – спеціалісти вищої категорії, 22 – І категорії8  – ІІ категорії6 – спеціалісти). Вакансії заповнені.

В цьому навчальному році в навчальні заклади громади прийшли працювати   два молодих фахівця.

В громаді послідовно проводиться робота над створенням оптимальної мережі дошкільних освітніх закладів: Один комунальний дошкільний заклад (центр розвитку) «Горобинка» на 3 групи та дві дошкільні групи, які входять в склад навчально-виховних комплексів.  Дітей дошкільного віку виховують 12 вихователів.

Всього в громаді різними формами дошкільної освіти охоплено 90 вихованців, що складає 53 % від загальної кількості.

В навчальних закладах селищної ради у 2017- 2018 навчальному році організована гурткова робота:

Соснівський НВК:

–   спортивний гурток – 15 дітей;

–   військово-патріотичний «Джура» – 15 дітей;

–   художньо-декоративний – 30 дітей(2 групи).

Сварківський НВК:

–   спортивний – 16 дітей.

Шалигинська ЗОШ:

–   спортивний -24 дітей;

–   оздоровчо-гімнастичний- 15 дітей;

–   вокальний – 15 дітей;

–   інформатики – 15 дітей.

Крім того працює відділення районної ДЮСШ з футболу – 15 дітей.

Загальна кількість дітей охоплених гуртковою роботою – 160, що складає 72,34% від загальної кількості учнів.

За цей рік учні та вихованці громади прийняли участь у 10 конкурсах І та ІІ етапів та показали результати в обласних етапах конкурсів – отримали чотири призових місця.

Станом на 2 грудня проведено дев`ять олімпіад ІІ етапу з різних навчальних предметів, в яких взяло участь сімдесят учнів.

Сто один учень, який проживає за межею пішохідної доступності, охоплений підвезенням до навчальних  закладів  і в зворотному напрямку з с. Привілля, с. Білокопитове, с. Заруцьке, с. Старикове, с.Катеринівка, с. Вовківка, с. Ходине, смт Шалигине, що становить 100% від потреби.

Гарячим харчуванням охоплено 95% дітей.  Вартість харчування для дітей шкільного віку-10 грн., з них 8 грн.- за рахунок селищного бюджету грн., для дітей дошкільного віку 18,33 грн.

Загальноосвітні навчальні заклади забезпечено сучасною комп’ютерною технікою на 40%.

На підготовку закладів освіти ОТГ до роботи в новому 2017-2018 навчальному році, проведення капітальних, поточних ремонтів, зміцнення  матеріально-технічної бази закладів освіти (придбання меблів, посуду, навчального обладнання, комп’ютерної техніки тощо) використано кошти в сумі 210,8 тис. грн. Придбано та замінено твердопаливний котел Kalvis -140 у Соснівському НВК– 94,560 тис. грн.

–   Витрачено на запасні частини та ремонт шкільних автобусів – 86,675 тис. грн.

–   Придбано класні дошки – 10,870 тис. грн.,

–   Придбано сучасні антисколіозні парти та стільці для 1 класу на суму- 31,404 тис. грн. стенди – 3,5 тис. грн., сантехніку в д/с «Горобинка» – 6,096 тис. грн.

–   На придбання путівок для оздоровлення дітей було витрачено – 18,9 тис. грн.

–   Придбано для шкіл меблів на суму 31,404 тис. грн. + д/с «Горобинка» – 3,4 тис. грн.

Витрачено коштів на поточний ремонт всіх дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів за 2017 рік – 64321 грн.

Разом з цим залишається ряд проблемних питань розвитку галузі, зокрема:

-недостатній відсоток охоплення дошкільною освітою;

– потребує продовження  оновлення та зміцнення матеріально-технічна база закладів дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти.

Головною метою розвитку галузі «Освіта» на 2018 рік є:

– створення нового освітнього середовища для учнів 1-х класів у частині реформування середньої освіти та упровадження проекту «Нова українська школа»;

– забезпечення рівного доступу до якісної освіти громадян ОТГ в частині здобуття ними дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти;

–   підвищення якості надання освітніх послуг закладами освіти ОТГ;

–   підвищення соціального статусу педагогічних працівників;

– модернізація та зміцнення існуючої матеріально-технічної, навчально-методичної бази закладів освіти.

2.6. Підтримка сім’ї , дітей та молоді.

Відповідно до сучасної концепції розвитку України молодіжна, сімейна політика та політика стосовно дітей визначена в ряді основних соціальних гарантій розвитку держави.

В 2017 році збільшився показник охоплення дітей послугами оздоровлення та відпочинку. З обласного бюджету для оздоровлення дітей пільгових категорій  виділено 11 тис. грн. За звітний період оздоровлено 61 дитина пільгових категорій, з них діти-сироти та діти,  позбавлені батьківського піклування – 6, діти з інвалідністю – 1, діти з багатодітних та малозабезпечених сімей – 23, талановиті та обдаровані діти – 11, діти працівників агропромислового комплексу та соціальної сфери села – 16, діти внутрішньо переміщених осіб – 2, діти учасників антитерористичної операції – 2. До того ж 8 дітей пільгових категорій отримали путівки для оздоровлення у позаміських закладах оздоровлення і відпочинку.

Разом з цим залишається ряд проблемних питань, зокрема:

низький рівень фінансування  молодіжних  програм;

недостатній рівень  поінформованості молоді шляхів та можливостей розвитку творчого, освітнього, наукового, робочого потенціалу; створення сприятливого середовища для забезпечення зайнятості молоді.

Для забезпечення у 2018 році підтримки громадянської активності молоді, підвищення її національно-патріотичного виховання, пропаганди здорового способу життя визначено наступні завдання:

  • організація та проведення на належному рівні оздоровчо-відпочинкової кампанії;
  • створення умов для працевлаштування молоді;
  • розвиток неформальної освіти.

Вирішення цих завдань дозволить забезпечити зростання кількості дітей та молоді, охоплених організованими формами оздоровлення та відпочинку, сприятиме збільшенню кількості заходів, спрямованих на підвищення активності молоді, формування здорового способу життя.

 2.7. Здоровий спосіб життя, розвиток фізичної культури і спорту.

В ОТГ  окреслилась позитивна тенденція підвищення масовості фізкультурного руху, розвитку дитячо – юнацького спорту.   В чемпіонаті та Кубку району виступає футбольна команда, проведено спортивні заходи.      Проведено спортивні та спортивно-масові заходи:

–   заходи до Дня фізичної культури і спорту;

–   Всеукраїнський Олімпійський урок та Олімпійський тиждень;

–   волейбольний турнір серед команд  Шалигинської селищної ради та Березівської сільської ради;

–   змагання з легкоатлетичного чотириборства;

–   змагання з легкої атлетики;

–   змагання з волейболу серед дівчат, і серед юнаків;

–   заходи до Дня українського козацтва;

–   участь у обласних змаганнях з волейболу.

Було прийнято участь у районних, а потім і у обласних змаганнях з допризовної підготовки;

Витрачено коштів на придбання спортивного інвентарю і обладнання за 2017 рік – 48,6тис.грн., проведено ремонт спортивних залів .

Разом з цим на сьогодні основними проблемами розвитку сфери фізичної культури і спорту є недостатнє фінансування та матеріально-технічне забезпечення.

З метою залучення широких верств населення до масового спорту, популяризації здорового способу життя та фізичної реабілітації, забезпечення максимальної реалізації здібностей обдарованої молоді в спорті  визначені наступні завдання:

–  реконструкція стадіону «Чайка»;

–  будівництво спортивних та дитячих майданчиків  в населених пунктах ОТГ;

–  придбання спортивного обладнання та інвентарю;

Виконання цих завдань дозволить забезпечити підвищення рівня залучення до змістовного дозвілля та відпочинку населення, насамперед молоді, із збільшенням рівня охоплення населення руховою активністю, збереження передових позицій та успішної участі спортсменів ОТГ в обласних,  Всеукраїнських та міжнародних змагань.

2.8. Культура.

Розвиток культури в ОТГ забезпечують шість  клубних  закладів:

  • КЗ «Шалигинський МБК»,
  • КЗ «Соснівський СБК»,
  • КЗ «Сварківський СБК»,
  • КЗ «Катеринівський СК»,
  • КЗ «Стариківський СК»
  • КЗ «Ходинський ОДР».

Створено КЗ «Територіальну публічну бібліотеку» Шалигинської  селищної  ради, до  якої  входять бібліотеки – філїі сіл  Шалигине, Сваркове, Соснівка, Катеринівка  та  Старикове.

При  будинках культури  громади  працює 30 клубних формувань, з них 21 – аматорського мистецтва, в яких цією роботою охоплено понад 350 чол. Аматори ОТГ упродовж 2017 року взяли участь у   1 районному  фестивалі «Щедрий  вечір, добрий  вечір». У поточному році проведено понад 200 культурно-мистецьких заходів. Вже стали традиційними  Дні села  по  всїх  селах  громади. Цього року успішно стартували два громадські  фестивалі «А пам’ять  піснею  стала» , «Театральна  веселка»  та  конкурс-виставка «Писанкове  дерево», проведено  багато  загальногромадських  заходів такі  як  туристичний  зліт  молоді, що  проходив  в  с. Сваркове, «Квест- гра» до Дня  захисту  дітей, до  Дня  прапора  та  Незалежності  України, Дня  захисника  України, Дня  Святого  Миколая, практикувались  виїзні  концерти. Концерти  до  дня  фізкультури  і  спорту, Дня  учителя, інше. Робота  буде  продовжуватись  та  набирати  оберти  і  у 2018 році.

Метою забезпечення у 2018 році рівності прав і можливостей громадян у створенні, використанні, поширенні культурних цінностей; збереження, примноження культурних надбань; створення умов для творчого розвитку особистості та підвищення культурного рівня громадян визначені наступні завдання:

  • створення молодіжних   та  дитячих  гуртів  та  колективів;
  • участь у  проектах, обласних  фестивалях;
  • робота над  тим, щоб клубні  заклади  повністю  задовольняли  духовні  потреби  мешканців  нашої  громади.

Робота  клубних  закладів  буде  націлена  на створення умов для збереження самобутньої народної культури, звичаїв, традицій та обрядів, підвищення якості надання культурних послуг,

Заплановано фінансування заходів, спрямованих на покращення, зміцнення, розвиток та модернізацію  матеріально-технічної бази закладів культури.

Виконання зазначених завдань дійсно прагне  сприяти  створенню умов для задоволення культурних потреб населення ОТГ, творчого розвитку особистості та естетичного виховання громадян, дітей  та  молоді в  плані  збільшення відсотка населення, охопленого культурно-дозвільною діяльністю,  покращенню матеріально-технічної бази закладів культури, забезпеченню високого професійного рівня проведення фестивалів, конкурсів, концертів, свят, посиленню контролю за збереженням історико-культурної спадщини, інше.

2.9. Формування громадянського суспільства та інформаційний простір.

Впродовж 2017 року тривала робота щодо забезпечення реалізації державної політики в інформаційній сферах, здійснення заходів, створення відкритого інформаційного середовища, розширення зв’язків органів місцевого самоврядування із засобами масової інформації.

Створено сайт громади.

Для забезпечення в 2018 році залучення інститутів громадянського суспільства до участі в процесах формування та реалізації державної, регіональної та селищної політики;

–   налагодження зворотного зв’язку, інтенсифікації діалогу та співпраці між ними та виконавчими органами місцевого самоврядування, консолідації суспільства в питаннях соціально-економічного розвитку ОТГ   визначені наступні завдання:

–     створення громадської ради при виконавчому комітеті селищної ради;

–  проведення консультацій з громадськістю щодо найважливіших питань розвитку ОТГ, вирішення актуальних питань життєзабезпечення населення ;

–   підвищення рівня обізнаності громадськості з актуальних питань державної політики, завдань та ходу виконання економічних, соціальних реформ;

–  залучення широкого кола населення  у відзначенні  державних свят, історичних, пам’ятних дат, визначних подій..

Реалізація завдань дозволить забезпечити: підвищення рівня довіри населення до селищної влади, розуміння та підтримку її діяльності; налагодження конструктивної взаємодії між органами місцевого самоврядування та представниками різних громадсько-політичних і релігійних об’єднань; встановлення ефективного зворотного зв’язку між владою та громадськістю ОТГ; консолідацію суспільства навколо ідеї розбудови держави, регіону та ОТГ утвердження злагоди, взаєморозуміння, примирення, виховання патріотизму.

3. Природокористування та безпека життєдіяльності.

3.1.Охорона навколишнього  середовища, техногенна безпека та цивільний захист.

Створення належних умов проживання та забезпечення екологічного благополуччя – головне завдання селищної влади.

В цьому році на території Шалигинської селищної ради виконано ряд завдань, які стояли перед владою ОТГ в питаннях охорони навколишнього природного середовища та техногенної безпеки, а саме:

– з метою підтримання відповідного санітарного стану території була проведена ліквідація двох стихійних звалища на суму – 36 тис. гривень;

Здійснено ліквідацію аварійних дерев на території селища Шалигине, сіл Старикове, Сваркове.

Для покращення матеріально-технічної забезпечення  Професійного пожежного поста смт Шалигине 19-ої Державної пожежно-рятувальної частини придбано запасні частини, ПММ, спеціальний одяг на суму 50 тис. грн. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ефективної ліквідації їх наслідків в наступному році визначені наступні завдання:

–    відновлення каналізації в смт Шалигине  по вул.. Заводській ;

–   допомога  Професійномуо пожежного поста смт Шалигине 19-ої Державної пожежно-рятувальної частини придбано запасні частини в придбанні запасних частин для автомобіля, ПММ;

–    ліквідація стихійних звалищ.

Реалізація зазначених завдань сприятиме підвищенню рівня захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характерів, уникненню забруднення водоносного горизонту, створення належних умов проживання мешканців ОТГ та підвищення якості комунальних послуг.

3.2. Охорона праці.

Стан умов, охорони праці та промислової безпеки на виробництві є складовою соціальної захищеності працюючих і нерозривно пов’язаний з рівнем соціально-трудових відносин, учасниками яких є роботодавець, працівник і влада, а це, у свою чергу, обумовлює функції та повноваження кожного соціального партнера у сфері охорони праці.

Протягом звітного періоду на підприємствах ОТГ забезпечувалась реалізація державної політики з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності населення, контролювалися питання дотримання власниками умов нормативних актів з охорони праці в межах повноважень. Проводилась організаційна робота щодо навчання посадових осіб підприємств, установ та організацій з питань охорони праці.

Одним із головних завдань по реалізації державної політики в галузі охорони праці та промислової безпеки, спрямованих на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням відповідно до вимог статті 35 Закону України „Про охорону праці ”, є формування та виконання Заходів щодо поліпшення стану безпеки , гігієни праці та виробничого середовища.

Головна  ціль  на 2018 рік :

реалізація комплексу заходів щодо попередження рівня виробничого травматизму і професійної захворюваності працівників, створення належних, безпечних і здорових умов праці на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю шляхом виконання конкретних завдань організаційного, матеріально – технічного, наукового та нормативно-правового характеру у сфері охорони праці та промислової безпеки, покращання функціонування та вдосконалення системи управління охороною праці.

Завдання та заходи:

– забезпечення дотримання суб’єктами господарювання нормативно-правових актів з питань охорони праці;

– забезпечення функціонування систем управління охороною праці на кожному підприємстві, в установі та організації;

–   приведення до нормативів  шкідливих і небезпечних факторів на робочих місцях шляхом впровадження новітніх безпечних технологій, нових видів засобів індивідуального та колективного захисту;

–  зниження виробничих ризиків, безпеки виробничих об’єктів, устаткування та запобігання аваріям на об’єктах підвищеної небезпеки;

–   удосконалення  системи навчання з охорони праці

Виконання заходів дасть змогу поліпшити стан охорони праці, знизити (попередити) рівень виробничого травматизму та професійної захворюваності, зменшити соціальні і економічні втрати від них.

ІV. Контроль за виконанням Програми.

Головною метою контролю за виконанням Програми є подальше вдосконалення діяльності виконавчих органів селищної ради, спрямованої на виконання завдань Президента України, Кабінету Міністрів України, поліпшення якості прийняття управлінських рішень, застосування ефективних діючих та розроблення нових інструментів державного управління для подальшого соціально-економічному розвитку ОТГ.

Результати реалізації Програми економічного і соціального розвитку Шалигинської об’єднаної громади на 2018 рік (далі – Програми) визначаються шляхом проведення моніторингу показників  соціально-економічного розвитку  ОТГ.

Для проведення моніторингу застосовуються статистичні та аналітичні показники соціально-економічного розвитку ОТГ.

Основними завданнями моніторингу реалізації Програми є збір, узагальнення, періодичний аналіз відповідних показників та визначення ефективності реалізації Програми.

Моніторинг проводиться на підставі даних галузевих управлінь/відділів селищної ради та суб’єктів господарювання ОТГ.

Виконавчі органи Шалигинської  селищної ради, суб’єкти господарювання щопівроку до 10 числа місяця наступного за звітним надають управлінню фінансів та  соціально-економічного розвитку селищної ради звіт про хід її виконання в письмовому та електронному вигляді

Управління фінансів та  соціально-економічного розвитку селищної ради узагальнює подану інформацію та інформує виконавчий комітет та Шалигинську селищну рада за підсумками роботи за І півріччя та рік. селищну раду про хід виконання Програми.

Організація виконання заходів Програми на виконачі органи Шалигинської селищної ради, а контроль – на постійні комісії селищної ради згідно повноважень.

Додаток 3 до Програми

Перелік цільових програм по галузях, фінансування яких у 2018 році здійснюватиметься за рахунок селищного , обласного та державного бюджетів

1

Програма розвитку малого  та серед-нього підприємництва в Шалигинській ОТГ на 2017-2020 роки

26.10.2017

2017

2020

Забезпечення сприятливих умов для ефективного розвитку малого підприємництва у місті.
Житлово-комунальне господарство та житлова політика
2

Програма захисту населення і території від  надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру,забезпечення пожежної безпеки   на 207-2020 р.

16.10.2017

2017

2020

 

Забезпечення виконання заходів, спрямованих на запобігання, ліквідацію надзвичайних ситуацій  техногенного і природного характеру та їх наслідків, досягнення гарантованого рівня захисту населення і території міста
3

Програма розвитку

житлово-комунального господарства  та благоустрою населених пунктів Шалигинської селищної ради на

2018-2020 роки

 

2018

2020

Підвищення ефективності та надійності функціонування комунального господарства, подальшого розвитку комунального підприємства, поліпшення загального благоустрою  території громади.
4

Програма розвитку земельних відносин Шалигинської селищної ради на

2017-2020 роки

 

Створення більш сприятливих умов для залучення інвестицій у пріоритетні галузі економіки громади.

 

5 Програма розвитку архівної справи Створення належних умов для централізованого тимчасового зберігання документів
6

Програма розробки містобудівної документації Шалигинської ОТГ на 2017-2020 роки

13.07.2017

 

2017-2020

 

Організаційне, матеріальне та фінансове забезпечення  розроблення комплексу містобудівної документації
7

«Програма підтримки                                                                  індивідуального житлового                                                                        будівництва «Власний дім»                                                                                                      на 2017-2018 роки

 

2017-2018 Забезпечення мобілізації фінансових ресурсів селищного бюджету, шляхом запровадження механізму ефективного використання бюджетних коштів за рахунок їх прозорого, неупередженого та раціонального розподілу між індивідуальними сільськими
Соціальний захист
8

Програма здійснення компенсаційних                                                                            виплат за пільговий проїзд окремих категорій                                                              громадян, які згідно законодавства мають на це право,                                       автомобільним транспортом на автобусних маршрутах                                                    загального користування на 2018-2020 роки

 

2018-2020 роки

 

Забезпечення реалізації прав окремих категорій громадян, які проживають на території Шалигинської об’єднаної територіальної громади, на пільговий проїзд автомобільним транспортом на автобусних маршрутах загального користування у міжміському внутрішньообласному та  міжобласному
9 Програма соціального захисту населення на території Шалигинської селищної ради на 2018-2020 роки

2017

2018

Метою Програми є реалізація політики у сфері соціального захисту населення Шалигинської ОТГ, підвищення життєвого рівня малозабезпечених громадян, інвалідів, одиноких пенсіонерів, осіб, які потрапили в тривалу екстремальну ситуацію
Фізична культура і спорт
10 Програма  розвитку фізичної культури і спорту .  Шалигинської селищної ради на 2017-2020 роки

2017

2020

Забезпечення заходів із розвитку фізичної культури  і спорту