Шалигинська громада

Сумська область, Глухівський район

Базове відстеження результативності рішення сьомої сесії Шалигинської селищної ради від 13.07.2017 року «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю на території Шалигинської селищної ради»

Дата публікації: 17.07.2018


ЗВІТ

про базове  відстеження результативності рішення сьомої сесії Шалигинської селищної ради від 13.07.2017 року «Про встановлення податку на майно в частині плати  за землю  на території Шалигинської селищної ради»

 

1.Вид та назва регуляторного акту:

Рішення сьомої сесії Шалигинської селищної ради від 13.07.2017 року «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю на території  Шалигинської селищної ради».

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності:

Управління фінансів та економічного розвитку Шалигинської селищної ради.

 

3.Ціль прийняття регуляторного акта : 

– встановлення та перегляд ставок орендної плати та земельного податку за земельні ділянки, розміщені на території Шалигинської селищної ради, які є у користуванні або власності фізичних та юридичних осіб;

– забезпечення відповідності нормативно-правового документа сучасним напрямкам податкової політики держави.

– можливість поповнення доходної частини селищного бюджету за рахунок стабільних надходжень від  плати за землю.

 

4.Строк виконання заходів з відстеження результативності :

з 03.07.2018 по 16.07.2018 року.

 

5.Тип відстеження: Базове.

 

6.Методи одержання результатів відстеження результативності :

статистичний.

 

7.Дані та припущення, на основі яких відстежується результативність, а також способи одержання даних: фінансові звіти та оперативні дані.

Відстеження результативності акта здійснювалось за показниками:

–  кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акту;

– ріст дохідної частини селищного бюджету;

–  рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основними положеннями акту.

 

8.Кількісні та якісні значення показників результативності  акту:

Чинним рішенням сьомої сесії Шалигинської селищної ради  від 13.07.2017 року були встановлені ставки земельного податку на 2018 рік.

Управлінням фінансів та економічного розвитку Шалигинської селищної ради проведено аналіз фактичних надходжень до селищного бюджету від сплати земельного податку та орендної плати за півріччя 2017  та 2018 років.  Дія регуляторного акту поширюється на 6 сільськогосподарські підприємства, що обробляють землю на території селищної ради, а також на більшість жителів селища та сіл, які мають у власності чи користуванні земельні ділянки. Показники результативності регуляторного акта наведені в таблиці 1.

 

Таблиця 1

Показники Півріччя 2017 року факт.  Півріччя 2018 року факт.

Оцінка результатив-ності

(+, -)

Очікувані дані на 2018 рік
Земельний податок з юридичних осіб, грн 52400 32211 -20189 57747
Земельний податок з фізичних осіб, грн 2628 2692 +64 130048
Орендна плата з юридичних осіб, грн 1038817 1332452 +293635 2814932
Орендна плата з фізичних осіб, грн 45641 38593 -7048 94000

 

Зменшення сплати земельного податку з юридичних осіб пояснюється застосування коефіцієнту 0,25 при розрахунку земельного податку по «Укрзалізниці». Підвищення кількісних показників  по орендній платі за землю з юридичних осіб пояснюється збільшенням площі орендованих земель та збільшенням ставок орендної плати з 3% до 5%.

До основних якісних показників результативності дії регуляторного акту можна віднести:

– Рівень поінформованості суб’єктів підприємницької діяльності – юридичних та фізичних осіб, які здійснювали оплату земельного податку з основними положеннями регуляторного акта є високий, оскільки  проект акту був оприлюднений на сайті Шалигинської селищної ради, рішення надруковано  на сторінках  районної газети «Глухівщина».

9.Оцінка результатів реалізації регуляторного акту та ступеня досягнення визначених цілей:

На підставі отриманих значень показників результативності  та оцінки результатів реалізації регуляторного акта – рішення Шалигинської селищної ради від 13.07.2017 «Про встановлення податку  на майно в частині плати за землю на території Шалигинської селищної ради» можна зробити висновок, що в цілому регуляторний акт має достатній рівень досягнення визначених цілей. Результати реалізації його положень забезпечують законність використання земельних ділянок суб’єктами  господарювання на території селищної ради, також забезпечують надходження до місцевого бюджету.

Однак,  на виконання Закону України  від 07.12.2017 № 2245 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», Податкового Кодексу України та Закону України  від 11.09.2003 № 1160 «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»  копія прийнятого рішення  «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю на території  Шалигинської селищної ради» або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них,  в рамках виконання вимог статей 4 і 12 Податкового кодексу України з виконанням процедур, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

В.о. начальника управління                                                                                                        А.В.Головач

 

13.07.2018