До уваги платників податків!

Дата публікації: 15.12.2021


Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області звертає увагу

 

 

 

 

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області звертає увагу платників на те, що під час сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, реквізити «Призначення платежу» в платіжних документах повинні заповнюватися відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту “Призначення платежу” розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок».

Сплатити поточні платежі, податковий борг та недоїмку з єдиного внеску, грошові зобов’язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень, можна через єдиний рахунок. Єдиний рахунок – це один рахунок для сплати податків, зборів, єдиного внеску та інших платежів, що контролюються ДПС, усіма платниками. Перехід на єдиний рахунок спрощує процес сплати податків, зборів, інших платежів, що контролюються ДПС, та єдиного внеску. Використання єдиного рахунку скорочує платникам фінансові витрати і час на формування розрахункових документів на перерахування коштів.

Для того, щоб перейти на єдиний рахунок, платникам необхідно здійснити наступні кроки.

Перший – подати через Електронний кабінет «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J1307001 – для юридичних осіб, за формою F1307001 – для фізичних осіб.

Другий – отримати квитанцію № 2 про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок (квитанція містить інформацію про реквізити єдиного рахунку).

Третій – надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку.

ОДНОРАЗОВЕ ДОБРОВІЛЬНЕ ДЕКЛАРУВАННЯ!

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області інформує, що з 1 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року  в Україні триває одноразове добровільне декларування. Саме впродовж цього періоду громадяни зможуть подати добровільну декларацію до Державної податкової служби України.

Нагадаємо, що одноразове декларування запроваджене Законом  України від 15 червня 2021 року № 1539 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів. Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання неоподаткованих доходів, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків.

Декларації подаються безпосередньо декларантами й виключно в електронній формі, через приватну частину Електронного кабінету платника податків. Платник податків, який бажає добровільно декларувати, заповнює декларацію в електронному вигляді, підписує її власним електронним цифровим підписом та надсилає до ДПС. Після цього декларація підлягає камеральній перевірці з боку ДПС виключно на логічні та арифметичні помилки. Для цього законодавчо відведено термін – протягом 60 днів.

На офіційному порталі Державної податкової служби України в банері «Одноразове добровільне декларування» https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya розміщено інформаційні повідомлення, роз’яснення для платників, приклади заповнення одноразової (спеціальної) добровільної декларації тощо. Також на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області ви можете отримати усю необхідну інформацію.

Крім того, слідкуйте за новинами та роз’ясненнями на офіційних сторінках податкової в соціальній мережі Фейсбук. 

ПОДАННЯ ЗВІТНОСТІ!!!

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області нагадує, що відповідно до ст. 49.3 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше передбачено Податковим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”.

Спосіб подання звітності засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису, є найбільш  зручним та комфортним для платників податків, він спрощує та прискорює обслуговування платників.

З цією метою запроваджені  та функціонують електронні сервіси, завдяки чому значно скорочується час необхідний на оформлення та подання звітності до органів ДПС, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики, завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів. Також, що дуже актуально в умовах карантину, зникає необхідність для платника безпосередньо  відвідувати приміщення ДПІ для того щоб подати звітність. Даний сервіс надає можливість в зручний для платника час самостійно створювати, редагувати, підписувати та надсилати звітність.

Найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДПС і платників у режимі реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для платників податків, як юридичних так і фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб – громадян.

За допомогою Електронного кабінету платники податків можуть підготувати, заповнити та надіслати будь – який звітний документ. Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг для платників податків, зокрема, платники податків отримують:

– економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів; звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

– уникнення витрачання часу у чергах до „вікна” прийому звітності при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

– оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв’язку.

Електронний кабінет – це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим Кодексом України, в електронному вигляді.

Офіційна сторінка електронного кабiнету https://cabinet.tax.gov.ua

Цей зручний безкоштовний сервіс працює цілодобово в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв з використанням електронно – цифрового підпису будь якого акредитованого центру сертифікації ключів (дал – АЦСК). Зокрема, отримати безкоштовно електронно-цифровий підпис можна у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України за адресою м. Суми, вул. Покровська площа, 2.  Повний перелік усіх АЦСК можна отримати на сторінці Електронного кабінету при спробі зайти в особистий кабінет.

У кабінеті платник може переглянути особисту інформацією – перш за все, це реєстраційні та ідентифікаційні дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом. При цьому платники мають можливість переглянути всю подану звітність незалежно від способу подання. Через Електронний кабінет надано можливість електронного листування з контролюючими органами.

У рамках кампаній  декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через Електронний кабінет платника надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.

Використання Електронного кабінету заощадить Ваш час та позбавить необхідності відвідувати Центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій, що скоротить кількість ваших візитів до контролюючих органів.

Як користуватися Е-кабінетом

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що завдяки сервісам розроблених податковою службою, суб’єкти господарювання можуть виконувати всі необхідні функції без безпосереднього звернення до контролюючого органу. Найактуальнішим електронним сервісом є «Електронний кабінет платника» – найбільш зручний та ефективний спосіб сформувати і подати звіти до ДПС, отримати корисну інформацію чи необхідну довідку. В період коронавірусу електронний формат взаємодії з контролюючими органами не лише економить час, а й убезпечить від загрози підхопити небезпечну хворобу.

Скористатись ним можливо цілодобово як з персональних комп’ютерів так і з смартпристроїв – сервіс працює безкоштовно. За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності та інше.

Саме тому, рекомендуємо платникам використовувати «Електронний кабінету платника», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua , а також через офіційний вебпортал ДПС.

Зокрема, приватна частина Електронного кабінету платника включає наступні сервіси:

  1. Сервіс «Договір про визнання електронних документів»надає можливість приєднання до Договору про визнання.
  2. Сервіс «Облікові дані платника».Доступ до особистої інформації (реєстраційні та облікові дані, відомості про керівників; присвоєння ознаки неприбутковості; дані про реєстрацію платником ПДВ; дані про реєстрацію платником єдиного податку; дані про реєстрацію платником ЄСВ; відомості з реєстру осіб, що здійснюють операції з товаром; відомості про РРО; інформація про книги ОРО; відомості про об’єкти оподаткування; інформація про неосновні місця обліку; дані про банківські рахунки).
  3. Сервіс «Перегляд звітності»Перегляд раніше поданої податкової, пенсійної та статистичної звітності до ДПС незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях до центрів обслуговування платників податків.
  4. Сервіс «Введення звітності».За допомогою даного сервісу можна сформувати, заповнити, перевірити та надіслати в електронному вигляді будь-який звітний документ (за основними формами податкової та статистичної звітності, звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), заяву, повідомлення встановленого зразка.
  5. Сервіс «Вхідні/вихідні документи»передбачає перегляд вхідної кореспонденції, в тому числі отриманих квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу електронного кабiнету. Перегляд вихідної кореспонденції передбачає доступ до надісланих користувачем документів (крім податкової звітності, податкових накладних/розрахунків коригування).
  6. Сервіс «Листування з ДПС»надає можливість електронного листування користувача з органами ДПС (створення та направлення платником листів до органу ДПС в довільній формі (заява, звернення, скарга, пропозиція та ін.)) Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
  7. Сервіс «Заяви, запити для отримання інформації».Цей режим є прямим посиланням на підмножину звітів групи J13 або F13 в режимі «Введення звітності» та надає можливість створити найбільш популярні заяви і запити щодо отримання певної інформації від ДПС, в тому числі:
  • запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб;
  • запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість (Форма №1-ЗВР);
  • запит про отримання довідки з реєстру платників податку на додану вартість (Форма №1-ЗДР);
  • заява про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів;
  • заява про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (Форма №1-РОБД);
  • заява про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації (Форма №2-РОБД);
  • реєстраційна заява платника податку на додану вартість;
  • реєстраційна заява платника податку (Форма №1-РН);
  • запит щодо стану окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального в СЕАРП;
  • повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма №20-ОПП);
  • запит про надання витягу з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
  • заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.
  1. Сервіс «Стан розрахунків з бюджетом».При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію по кожному виду платежу: орган ДПС, назва податку (платежу), платіж (код), МФО банку, бюджетний рахунок та по кожному виду податку (платежу) на поточну дату, нараховано/зменшено, сплачено до бюджету, пеня, недоїмка, переплата, залишок несплаченої пені. Доступ до деталізованої інформації з інтегрованої картки платника по вибраному податку (платежу) в розрізі проведених операцій.

Для фізичних осіб створено можливість за допомогою платіжних систем Portmone або EasyPay сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.

  1. Сервіси «СЕА ПДВ», «Показники СМКОР», «СЕА РП».Включає сервіси доступні в системах електронного адміністрування ПДВ та електронного адміністрування реалізації пального (реєстр операцій, реєстр транзакцій, інформація про суму перевищення, показники «D» та «Р», розрахунок показників ППІ, реєстр сум акцизного податку).
  2. Сервіс «Реєстрація ПН/РК».Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), реєстрація акцизних накладнихта/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
  3. Сервіс «ЄРПН».Доступ до даних ЄРПН в режимі реального часу щодо складених платниками ПДВ чи їх контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування в розрізі статусів. Перегляд повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.

Окремо створений Сервіс «ЕК для громадян». Працює в режимі приватної частини. Даний сервіс дозволяє громадянам:

  • перевірити загальну інформацію про себе (місце проживання – згідно даних ДРФО; загальна інформація про об’єкти оподаткування; повідомлення про обов’язок сплати податків);
  • подати податкову декларацію про майновий стан та доходи;
  • подати запит про суми виплачених доходів;
  • подати облікову картку фізичної особи – платника податків за формою 1-ДР для отримання РНОК ПП вперше;
  • подати заяву про внесення змін до ДРФО (5-ДР);
  • в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку.

У зв‘язку з загрозою поширення COVID-19 тримайте дистанцію та користуйтеся електронними сервісами податкової служби!

ЗАСТОСУВННЯ ПРОГРАМНИХ РЕЄСТРАТОРІВ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ (ПРРО)

Правові відносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) регулюються Законом України від 06 липня 1995 № 265/95-ВР   «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

 

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

У разі якщо суб’єкт господарювання – підпадає під дію вимог Закону      № 265 та Податкового кодексу України, згідно з якими настає обов’язок застосовувати РРО та/або ПРРО, суб’єкт господарювання за власним вибором може обрати для проведення розрахунків за товари/послуги РРО/ПРРО.

Законом № 265  передбачає РРО:

– у вигляді  технічного  пристрою (апарату), даний  різновид  часто називають «класичним» РРО;

– у вигляді певного  програмного забезпечення, яке може бути встановлено  на любий персональний комп’ютер (ПК) або  гаджет; таке програмне забезпечення визначають як  програмне РРО.

Класичний, тобто апаратний РРО, має в собі так звану  фіскальну пам’ять, де власне фіксуються та зберігаються усі фіскальні дані, конструкція якої забезпечує  занесення, збереження та багаторазове зчитування підсумкової інформації про об’єми  розрахункових  операцій, яку неможливо змінити або знищити без ушкодження самого пристрою фіскальної пам’яті. Слід відзначити, що класичний РРО періодично передає  до єдиної бази ДПС через мережу Інтернет відповідну фіскальну інформацію по розрахунковим операціям.

На відміну від класичного програмний РРО не має у собі вбудованого пристрою фіскальної пам’яті, тому що він передає напряму до бази фіскального сервера ДПС через Інтернет фіскальну інформацію по кожній операції. Таким чином, по суті  сервер ДПС виконує функцію як фіскальної пам’яті, так і бази податкової.

Продавець повинен на вимогу покупця надати документ із фіскальними даними по розрахунковій операції (фіскальний чек), який друкується класичним РРО на папері.

Закон № 265 як альтернативу паперовому варіанту передбачає надання програмним РРО QR-коду, за допомогою якого у покупця є можливість самостійно отримати фіскальний чек встановленої форми в електронному вигляді.

Перевагами використання ПРРО є:

– миттєва реєстрація електронних чеків на сервері ДПС;

– ведення обліку товарів;

– видача покупцю електронних чеків у будь-якій формі (Е-mail, СМС, Viber);

– автоматичне створення Z-звітів на підставі розрахункових підсумків;

– фіксування дати, часу та деталей розрахункової операції;

– безкоштовність (програмне рішення  ДПС)

Послідовність дій при реєстрації ПРРО наступна:

– суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на податковому обліку у контролюючому органі;

– суб’єкт господарювання шляхом подання до контролюючого органу повідомлення за ф.№ 20-ОПП повинен подати інформацію про господарську одиницю, де буде використовуватись ПРРО;

– для відповідальної особи, яка підписує (завіряє) фіскальний чек ПРРО, необхідно отримати кваліфікований електронний підпис;

– через Електронний кабінет платника податку надсилається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за                      ф. № 1-ПРРО;

– за відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння фіскального номера із внесенням даних до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій, дата формування фіскального номера ПРРО є датою його реєстрації;

– суб’єкту господарювання направляється квитанція № 2 з інформацією про реєстрацію ПРРО із зазначенням присвоєного фіскального номера.

Суб’єкт господарювання, який зареєстрував ПРРО, подає Повідомлення з інформацією про ідентифікатор ключа з сертифікату, який використовується для підпису, на працівника, якому надані повноваження проводити розрахункові операції. Кожен касир засвідчує проведення розрахункових операцій та передачу даних до фіскального сервера власним електронним підписом.

Де можливо отримати інформацію про програмне забезпечення?

ДПС забезпечує надання безкоштовного програмного рішення для використання суб’єктами господарювання ПРРО; ця інформація  оприлюднюється в Електронному кабінеті платника та на  сайті ДПС України  за адресою: htpp///taх.gov.ua/baneryi/programni-rro. Там же знаходяться інструкції щодо заповнення реєстраційної форми та Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

Для отримання консультації з питань впровадження програмних реєстраторів розрахункових операцій звертатися по  телефону (0542) 685-235 (управління електронних сервісів Головного управління ДПС у Сумській області).

 

 

 Долучайтесь до інформаційних ресурсів ДПС України:

Офіціний вебпортал Державної податкової служби України: https://tax.gov.ua/

Faceboook ДПС України: www.facebook.com/TaxUkraine
Faceboook ДПС у Сумській  області: www.facebook.com/tax.sumy/
Telegram ДПС України: https://t.me/tax_gov_ua