Інформація до уваги платників податків

Дата публікації: 13.01.2022


Глухівська ДПІ ГУ ДПС у Сумській області інформує платиників податків 

 

 

 

 

 

Звертаємо Вашу увагу на правильність заповнення обов’язкових реквізитів звітності

З метою попередження безпідставних відмов у прийнятті звітності під час перевірки заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України Глухівська ДПІ повідомляє наступне.

Відповідно до п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу форма податкової декларації повинно містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Обов’язкові реквізити – це інформація яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений Податковим кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків (п. 48.2 ст. 48 Податкового кодексу).

Податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником (абзац перший пп. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 Кодексу).

Таким чином, у разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, а ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником, то така податкова декларація може бути підписана лише керівником. Така форма підпису податкової декларації не може застосовуватись на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

 

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ!

З 01.01.2022 року розпочався період декларування доходів та подання звітності за 2021 рік. Глухівська ДПІ звертає особливу уваги платників щодо правильності заповнення усіх реквізитів податкової звітності. Неправильне відображення обов’язкових реквізитів у звітності передбачає фінансову та адміністративну відповідальність. Зокрема багато питань виникає при поданні об’єднаної звітності з ЄСВ і ПДФО.

Починаючи з 1 квітня 2021 року платники податків щокварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу, подають єдину звітність з ЄСВ і ПДФО (Розрахунок).

Форма Розрахунку та Порядок його заповнення затверджено наказом Мінфіну від 13.01.2015 року № 4.

Нагадаємо, що податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (ідентифікатор форми J/F0500106) містить 6 додатків. Так, зокрема, Додаток 4ДФ – це «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (ідентифікатор форми J/F0510406).

ДПС звертає увагу на заповнення типу Розрахунку:

  • «Звітний новий», «Уточнюючий» – містить інформацію виключно щодо коригування даних;
  • «Звітний новий» – уточнення інформації за звітний період (видалення строк з помилками, внесення замість них достовірної інформації або внесення інформації, яка не була занесена до «звітного» Розрахунку);
  • «Уточнюючий» – уточнення інформації за попередні періоди.

Важливо! Різниця між «звітним новим» та «уточнюючим» полягає виключно у строках подання, а саме:

  • «Звітний новий» подається до закінчення граничного строку подання для відповідного звітного (податкового) періоду;
  • «Уточнюючий» – після закінчення граничного строку подання для відповідного звітного (податкового) періоду.

Щодо подання «уточнюючих» розрахунків за попередні періоди

Для виправлення помилок, які були допущені в Податковому розрахунку за ф. №1ДФ за звітні періоди до 01.01.2021 року, необхідно заповнити та подати Розрахунок та Додаток 4ДФ, який є невід’ємною частиною цього звіту і подаються до ДПС у складі такого Розрахунку.

Оскільки за минулі періоди в податковому розрахунку за ф. № 1ДФ зазначались квартальні суми в графах 3а, 3 та 4а, 4, то при коригуванні таких даних для виключення та/або введення нових показників зазначається інформація без розподілу по місяцях:

  • для виключення одного помилкового рядка з попередньо поданої (прийнятої) інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 проставити “1” – на виключення рядка;
  • для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи й у графі 9 проставити “0” – на введення рядка зазначивши суму за відповідний квартал;

При цьому, коригування показників Розрахунку за періоди до 01 січня 2021 року у розділі I графи 5а, 5 не заповнюються.

Отже, у разі допущення помилки по одній або декільком застрахованим особам до закінчення граничного терміну подання, достатньо сформувати Розрахунок з типом «звітний новий», заповнивши необхідні реквізити та в тих додатках, де потрібно, провести коригування, здійснити виключення/включення записів безпосередньо по тим застрахованим особам, по яким допущено помилку.

Після закінчення граничного терміну подання алгоритм здійснення коригування, у разі виправлення реквізитів застрахованих осіб (РНОКПП, ПІБ тощо), буде ідентичним, як і для Розрахунку з типом «звітний новий».

Такий алгоритм буде відрізнятися лише у випадку необхідності коригування сумових показників: тоді застосовується звичний для платників ЄСВ порядок із застосування відповідних типів нарахувань. При введенні в Розрахунку з типом «уточнюючий» пропущеного запису застосовується комбінація методів, тобто включення пропущеного запису з одночасним зазначенням необхідного типу нарахувань.

ЗАСТОСУВННЯ ПРОГРАМНИХ РЕЄСТРАТОРІВ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ (ПРРО)

Глухівська ДПІ повідомляє, що з 01.01.2022 набрали чинності положення абзацу четвертого пункту 61 підрозділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України згідно з якими фізичні особи – підприємці, що перебувають на спрощеній системи оподаткування, а саме – платники єдиного податку ІІ – IV груп, зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – ПРРО) для здійсненні розрахункових операцій.

Правові відносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) регулюються Законом України від 06 липня 1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Законом № 265  передбачає РРО:

– у вигляді  технічного  пристрою (апарату), даний  різновид  часто називають «класичним» РРО;

– у вигляді певного  програмного забезпечення, яке може бути встановлено  на любий персональний комп’ютер (ПК) або  гаджет; таке програмне забезпечення визначають як  програмне РРО.

Класичний, тобто апаратний РРО, має в собі так звану  фіскальну пам’ять, де власне фіксуються та зберігаються усі фіскальні дані, конструкція якої забезпечує  занесення, збереження та багаторазове зчитування підсумкової інформації про об’єми  розрахункових  операцій, яку неможливо змінити або знищити без ушкодження самого пристрою фіскальної пам’яті. Слід відзначити, що класичний РРО періодично передає  до єдиної бази ДПС через мережу Інтернет відповідну фіскальну інформацію по розрахунковим операціям.

На відміну від класичного програмний РРО не має у собі вбудованого пристрою фіскальної пам’яті, тому що він передає напряму до бази фіскального сервера ДПС через Інтернет фіскальну інформацію по кожній операції. Таким чином, по суті  сервер ДПС виконує функцію як фіскальної пам’яті, так і бази податкової.

Продавець повинен на вимогу покупця надати документ із фіскальними даними по розрахунковій операції (фіскальний чек), який друкується класичним РРО на папері.

Закон № 265 як альтернативу паперовому варіанту передбачає надання програмним РРО QR-коду, за допомогою якого у покупця є можливість самостійно отримати фіскальний чек встановленої форми в електронному вигляді.

Перевагами використання ПРРО є:

– миттєва реєстрація електронних чеків на сервері ДПС;

– ведення обліку товарів;

– видача покупцю електронних чеків у будь-якій формі (Е-mail, СМС, Viber);

– автоматичне створення Z-звітів на підставі розрахункових підсумків;

– фіксування дати, часу та деталей розрахункової операції;

– безкоштовність (програмне рішення  ДПС)

Простежити послідовність дій при реєстрації ПРРО та отримати інформацію про програмне забезпечення можливо за адресою: htpp///taх.gov.ua/baneryi/programni-rro. Там же знаходяться інструкції щодо заповнення реєстраційної форми та Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

Шановні громадяни продовжується одноразове добровільне декларування!!!

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області повідомляє, що одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається особисто декларантом через Електронний кабінет в електронній формі, з накладенням електронного цифрового підпису.

При цьому, Електронний кабінет забезпечує отримання інформації щодо заповнення розділів декларації, допомогу при заповненні декларації, зображення реквізитів для сплати.

Нагадуємо, що у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування (з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року) декларант має право подати звітну декларацію або уточнити, у разі необхідності, інформацію, зазначену у попередньо поданій декларації, виключно шляхом подання нової звітної декларації.

Форму Декларації та Порядок подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації затверджено наказом Міністерства фінансів України      від 02.08.2021 № 439. Вказана Декларація подається безпосередньо декларантом до контролюючого органу, в електронній формі. Інформація про подану декларацію буде показана в приватній частині Електронного кабінету декларанта.

Платник податків стає користувачем Електронного кабінету та набуває право, зокрема, подавати звітність в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та Закону України       від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється методологом Електронного кабінету.

Фізичній особі для подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) через вебпортал ДПС необхідно:

  1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua). Вхід до приватної частини Електронного кабінету через офіційний вебпортал ДПС ініціюється користувачем кнопкою «Вхід» у правому кутку верхньої горизонтальної навігаційної панелі. Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID). Для входу до приватної частини Електронного кабінету користувачу необхідно в полі «Оберіть АЦСК» обрати АЦСК, що сертифікував цей ключ, відкрити файл ключа кнопкою «Обрати», ввести пароль ключа у полі «Пароль захисту ключа», та натиснути кнопку «Зчитати». Кнопка «Увійти» активується після зчитування даних сертифікату ключа.

Після проходження електронної ідентифікації в Електронному кабінеті  платник податку має можливість сформувати, підписати та надіслати до контролюючого органу  звітну або звітну нову податкову декларацію про майновий стан і доходи використовуючи режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету;

  1. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити»;
  2. У запропонованій формі Декларації персональні дані підтягуються автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних помилок – виправити їх;
  3. Заповнити необхідні розділи та поля Декларації. При цьому для відображення інформації щодо вартості активів у розд. III – IX Декларації необхідно скористатися кнопкою «+»;
  4. Після того, як всі дані внесені, зберегти Декларацію шляхом натискання кнопок «Зберегти» та «Закрити»;
  5. Виділити рядок із створеною Декларацією, натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП (у спливаючому вікні здійснити дії аналогічно для входу до приватної частини Електронного кабінету) натиснути «Підписати»;
  6. Виділити рядок із підписаною Декларацією та натиснути кнопку «Відправити». Відправлену Декларацію можна переглянути у меню «Перегляд звітності».

Щоб приєднати до Декларації скановані копії документів, які підтверджують витрати на придбання активів, необхідно в кінці Декларації проставити позначку «відмітка про наявність додатків» та у розділі «Додатки» заповнити поля щодо основних реквізитів документів, які додаєте. Кожен документ необхідно зберегти в окремому додатку. Щоб зберегти скановані документи ― натисніть кнопку «Зберегти». У разі необхідності виправлення виявлених помилок, що містяться у раніше поданій податковій декларації про майновий стан і доходи у майбутніх податкових періодах платник податку може надіслати до контролюючого органу уточнюючу податкову декларацію (з урахуванням строків давності, визначених Податковим кодексом України) за формою чинною на час подання уточнюючої декларації.

Шановні громадяни! Докладнішу інформацію ви можете переглянути на офіційному вебпорталі ДПС України на банері «Одноразове добровільне декларування» за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya/rozyasnennya-dlya-platnikiv/ zapitannya-vidpovidi/.

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області нагадує, що безконтактний спосіб взаємодії платників податків є особливо актуальним у період карантинних обмежень. Відтак, подаючи звітність в електронному вигляді, платники позбавлять себе потенційних ризиків зараження на Covid-19. Отримання електронного цифрового підпису дасть можливість подати податкову одноразову (спеціальну) добровільну декларацію, а також іншу звітність, через сервіс «Електронний кабінет платника» або скориставшись іншим програмним забезпеченням. У наших ЦОП надання послуг здійснюється з урахуванням усіх протиепідеміологічних рекомендацій, але додаткова обачність ніколи не буде зайвою. Подаючи звітність в електронному вигляді, Ви позбавите себе потенційних ризиків зараження на COVID-19.