Подача податкової звітності засобами телекомунікаційного звя’зку та її переваги

Дата публікації: 09.06.2021


В ЦОП Глухівської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області проводяться індивідуальні навчання з платниками податків, які виявили бажання подати звітність за допомогою ЕЦП, але виникли проблеми та помилки при подачі звітності. 

 

 

 

Враховуючи те, що подача звітності за 1 квартал завершилася 11 травня, але у платників податків є безліч запитань щодо подачі звітності за допомогою ЕЦП через Е-кабінет, а особливо виникало дуже багато проблем з подачею обєднаного звіту, який платники подавали вперше. Метою подібних щоденних заходів є отримання практичної допомоги від податківців при подачі звітності, або подачі заяв через електронні сервіси.

Платники  отримують відповіді стосовно запровадженого нового звіту «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого(сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску», який обєднав у собі форму 1ДФ та звіт з єдиного соціального внеску та мають можливістьуспішно подати звітність.

Глухівська ДПІ нагадує, що для подання звітів в електронному вигляді перш за все необхідно отримати електронний цифровий підпис для авторизації в сервісі «Електронний кабінет платника». Платники податків можуть безкоштовно отримати цифровий підпис в пункті обслуговування кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС  за адресою: м. Суми, пл. Покровська, буд. 2, 1-й пов., примiщення ЦОП, каб. 1, телефон для запису та консультацій  (0542) 70-17-95.

 

До уваги платників податків!!!

 

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області доводить до відома платників, які виявили бажання отримати електронний цифровий підпис у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС. В ЦОП Глухівської  ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області здійснюється  попередній запис для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС електронних довірчих послуг.

Попередній запис здійснюється за адресою: м. Глухів, вул. Вознесенська, буд. 21 А, 1-й пов.,  примiщення ЦОП,  телефони  для запису та консультацій  (05444) 2-51-50.

Режим роботи ЦОП Глухівської  ДПІ Головного управління ДПС:

понеділок – четвер з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв.;

п’ятниця – з 08 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.;

перерва на обід – з 12 год. до 12. год. 45 хв.

Перелік реєстраційних документів для отримання ЕДП, з яким можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (https://acskidd.gov.ua/etrusted-services), обравши відповідну категорію.

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН – власників земельних ділянок та нерухомості

 

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки є платниками податку за таке майно.

Нарахування відповідних податків здійснюють органи податкової служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення.

У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки.

Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення – рішення. Попереднє повідомлення – рішення вважається скасованим. Громадянин може провести таку звірку протягом 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня.

Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема  місця проживання, зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган податкової служби. Для цього їм необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР. Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

 

 

Подання оновленої інформації щодо місця проживання фізичної особи

 

Глухівська ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області нагадує, що відповідно до п. 70.7 ст. 70 розд. ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та п. 1 розд. IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) за ф. № 5ДР або Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників   податків,   щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та номером паспорта за ф. № 5ДРП відповідно.

Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу.

Згідно з п. 3 розд. ІХ Положення № 822 для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Отже, у разі внесення до документа, що посвідчує особу, відомостей про зміну місця проживання, нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), платник податків повинен подати до відповідного контролюючого органу Заяву про внесення змін до Державного   реєстру  за ф. № 5ДР  або Заяву про внесення змін за ф. № 5ДРП.

 

Послідовність дій суб’єктів господарювання  для реєстрації ПРРО

 

Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

 Долучайтесь до інформаційних ресурсів ДПС України:

Офіціний вебпортал Державної податкової служби України: https://tax.gov.ua/

Faceboook ДПС України: www.facebook.com/TaxUkraine
Faceboook ДПС у Сумській  області: www.facebook.com/tax.sumy/
Telegram ДПС України: https://t.me/tax_gov_ua